شناسهٔ خبر: 21003098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترکیه در سودای افزایش حجم تجارت با ویتنام به چهار میلیارد دلار

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یلدریم روز چهارشنبه در کنفرانس مشترک خبری با خوان فوک گفت: به آسانی می توانیم حجم تجارت دو کشور را تا سال 2020 به چهار میلیارد دلار برسانیم و در این زمینه قابلیت لازم وجود دارد.
وی اظهار کرد: ویتنام در سال های اخیر توسعه بسیاری یافته و مانند ترکیه کشوری در حال توسعه و پویاست و دو کشور نقاط تشابه زیادی دارند و این چشم انداز اقتصادی بین دو کشور قابل دستیابی است.
وی با بیان این که سال آینده چهلمین سال آغاز روابط دو کشور را جشن خواهیم گرفت، افزود: در 39 سال اخیر دیداری در سطح نخست وزیری و ریاست جمهوری از ویتنام صورت نگرفته ولی این سفر گام مهمی در این زمینه محسوب می شود.
وی با دعوت از نخست وزیر ویتنام برای سفر به ترکیه خواستار گسترش روابط دوجانبه با این کشور آسیایی شد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، پیش از این نشست خبری، سه توافقنامه همکاری در زمینه های اقتصادی، گمرک و استانداردها با حضور نخست وزیران دو کشور به امضا رسید.
توافقنامه اقتصادی در زمینه‌ مناطق آزاد تجاری، مناطق صادرات، مناطق اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی به امضای نهاد زیبکچی وزیر امور اقتصادی ترکیه و نگوین چی دانگ وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام رسید
همچنین توافقنامه گمرکی نیز توسط احمد یلدیز معاون وزیر امور خارجه ترکیه و وو تی مای وزیر امور مالی ویتنام امضا شد.
بنا به این گزارش، طرح عملیاتی استانداردها میان موسسه استانداردهای ترکیه و اداره استانداردها، هواشناسی و کیفیت ویتنام نیز توسط صباح الدین کورکماز رئیس موسسه استانداردهای ترکیه و تران وان وین مدیرکل اداره استانداردها، هواشناسی و کیفیت ویتنام امضا شد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما