شناسهٔ خبر: 21003083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر‌کل صنعت و معدن شمال استان کرمان:

۸ طرح صنعتی بزرگ در هفته دولت در کرمان افتتاح می‌شود

R7860/P1486/S6,67/CT11

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: ۸ طرح صنعتی بزرگ در هفته دولت در کرمان افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز کرمان، مهدی حسینی‌نژاد امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌داشت: در سال گذشته برای رونق تولید واحدهای صنعتی و معدنی در استان کرمان حدود هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی استان نتوانست به خوبی در این زمینه به استان کمک کند گفت: یکی از دلایل اصلی که در سال گذشته باعث شد تا فعالیت‌های توسعه‌ای استان با کندی رو‌به‌رو شود بحث سیستم بانکی بود.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه شورای عالی معادن در استان کرمان تشکیل جلسه داده است افزود: یکی از مصوبات این جلسه آوردن گردش مالی معادن استان به داخل استان است و این مصوبه با شناسایی پیمانکاران در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهایی که بانک‌های استان می‌توانند خدمات بانکی بیشتری بدهند گردش مالی شرکت‌ها و معادن در خود استان است خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته بیش از 2.2 میلیارد دلار از استان کرمان صادرات داشته‌ایم.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه  4 هزار و 700 در استان کرمان با سیستم کاداستر تعیین تکلیف شد گفت: بیش از 280 معدن شن و ماسه نیز تعیین تکلیف شده است اما هنوز چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از 8 طرح صنعتی بزرگ در هفته دولت در استان کرمان خبر داد و افزود: بعضی از این طرح‌ها از اوایل امسال کار خود را شروع کرده‌اند اما به دلیل برگزاری انتخابات افتتاح نشدند.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها برای حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی بیان کرد: در هفته دولت پروژه‌های تولید 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی گل‌گهر، 2.5 میلیون تنی گندله سیرجان، 2.5 میلیون تنی تولید گندله بوتیا، 100 هزار تنی مس کاتد شهربابک، 600 هزار تنی کنستانتره آهن فکور صنعت، 26 هزار تنی فروآلیاژ رباط و طرح توسعه 700 هزار عدد رینگ اسپرت آلومینیومی شرکت اروند چرخ کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما