شناسهٔ خبر: 21002730 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فناوری میزان/1 شهریور

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo

خبرگزاری میزان- ۶نقطه ضعف آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی، چه کسانی باید کروم بوک بخرند؟ و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،۶نقطه ضعف آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی، چه کسانی باید کروم بوک بخرند؟ و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

۶نقطه ضعف آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی

کلیک: آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی دارای ۶ نقطه ضعف است که به عقیده بسیاری اگر اپل این مشکلات را برطرف می کرد می‌توانست به راحتی بازار را قبضه کند.

اپل تلاش می‌کند گوشی‌های جدید آیفون را سریع‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر بسازد. این تلاش اپل قابل تحسین است؛ اما با این حال آیفون نقاط ضعفی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد که در این مقاله قصد داریم به بیان شش مورد از آن‌ها بپردازیم.

**شارژ سریع

فناوری شارژ بی‌سیم تاکنون موفقیت چندانی نداشته و عملکرد آن بر روی کاغذ بسیار بهتر از واقعیت است؛ اما در مورد فناوری شارژ سریع این چنین نیست و کاربران گوشی‌هایی که مجهز به این فناوری هستند دیگر مجبور نیستند گوشی‌های خود را چندین ساعت شارژ کنند و تنها با چند دقیقه شارژ آن‌ها می‌توانند چندین ساعت از آن‌ها استفاده کنند.

بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا و حتی برخی از گوشی‌های میان‌رده که اخیرا عرضه شده‌اند، مجهز به این فناوری هستند و باتری آن‌ها تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه به میزان قابل‌ توجهی شارژ می‌شود و حالا هم وقت آن است که گوشی‌های با کیفیت آیفون نیز از این فناوری برخوردار شوند.

**نداشتن صفحه‌نمایش ضد ضربه

تردیدی نیست که محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما باز هم این محافظ از جنس شیشه و شکننده است و این موضوع باعث می‌شود که صفحه‌نمایش به یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های گوشی تبدیل شود.

طبق شایعات منتشر شده، قسمت پشت آیفون ۸ به منظور پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، از جنس شیشه است و این موضوع حساسیت و شکنندگی آیفون ۸ را دوبرابر می‌کند.

با وجود اینکه ممکن است صفحه‌نمایش ساخته شده از جنس یاقوت کمبود (سنگ شفاف ارزشمندی که دارای مقاومت زیادی است) عالی هستند، اما صفحه‌نمایش‌های نشکن مانند صفحه‌نمایش گوشی Moto Droid 2 موتورولا، نیز مزایای خود را دارد و همیشه نگران شکستن آن نیستید.

**پشتیبانی از کارت حافظه

تقریبا همه ‌گوشی‌های اندرویدی از کارت‌حافظه پشتیبانی می‌کنند و کاربران این گوشی‌ها می‌توانند کارت‌های حافظه را مطابق با نیاز خود به گوشی‌ها اضافه کنند؛ اما در مورد گوشی‌های آیفون این چنین نیست و کاربران این گوشی‌ها باید تنها باید به حافظه داخلی آن‌ها اکتفا کنند و برای مدل‌هایی با حافظه‌داخلی بیشتر نیز باید پول بسیار بیشتری بپردازند؛ بنابراین بهتر است در طراحی گوشی‌های جدید آیفون، پشتیبانی از کارت‌حافظه نیز درنظرگرفته شود. البته برخی از مسئولان اپل معتقدند که حافظه بیشتر موجب می‌شود سرعت گوشی کاهش پیدا کند و مشکلاتی برای گوشی ایجاد شود.

**رزولوشن دوربین

۱۲ مگاپیکسل رزولوشن چندان زیادی برای دوربین یک گوشی نیست. همانطور که می‌دانید دوربین آیفون ۷ پلاس دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و آیفون ۷ پلاس نیز دارای دوربین دوگانه است که هر دو لنز آن ۱۲ مگاپیکسل هستند. بی تردید چنانچه رزولوشن دوربین‌ گوشی‌های آیفون افزایش پیدا کند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. البته رزولوشن بالا همیشه و حتی در اکثر موارد به معنای کیفیت بهتر نیست؛ اما با این حال رزولوشن بالاتر به ثبت جزییات بیشتر در تصاویر کمک می‌کند. همچنین رزولوشن بالاتر به پردازش بیشتر و ویرایش بهتر تصاویر کمک می‌کند.

**مشکلات رم و فضای ذخیره

با وجود اینکه سیستم‌عامل iOS به استفاده بهینه از حافظه رم شهرت دارد و ۳ گیگابایت رم برای جدیدترین پرچم‌داران اپل یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس کافی به نظر می‌رسد؛ اما قطعا برخورداری از حافظه رم بیشتر، بهتر است و باعث می‌شود عملکرد گوشی هنگام اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان روان‌تر شود. همچنین وجود حافظه رم بیشتر، پردازش تصاویر دارای وضوح بالا و همچنین تعداد بیشتری از فایل‌ها توسط سیستم عامل را تسهیل می‌کند و در عین حال موجب می‌شود سرعت گوشی کمتر کاهش پیدا کند.

**پایه Dex برای تبدیل گوشی به کامپیوتر دسکتاپ

یکی از لوازم جانبی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، پایه‌ای به نام DeX است که امکان اتصال گوشی به صفحه‌نمایش خارجی، صفحه‌کلید و موس را فراهم می‌کند و کاربران با استفاده از این پایه می‌توانند گوشی خود را به یک کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنند.

البته ایده استفاده از یک پایه برای تبدیل گوشی‌های هوشمند به کامپیوترهای دسکتاپ، ایده کاملا جدیدی نیست و قبلا بارها توسط سایر شرکت‌های سازنده گوشی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. قطعا پایه Dex یک فناوری انقلابی نیست؛ اما ایده خوبی برای تبدیل گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ است و می‌تواند فاصله بین دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل را از بین ببرد.

بنابراین بهتر است اپل هم به فکر طراحی چنین پایه‌ای برای گوشی‌های خود باشد. شاید برخی از افراد با خود بگویند با وجود دستگاه‌های همچون آیپد، آیفون و مک بوک، استفاده از کامپیوترهای دسکتاپ ضرورت چندانی ندارد؛ اما باید به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این دستگاه‌ها نمی‌توانند جایگزین پایه Dex شوند. البته از سویی دیگر ممکن است برخی از کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هم معتقد باشند که خرید این پایه چندان ضروری نیست و خود را ملزم به استفاده از آن ندادند. این افراد معتقدند که سامسونگ تنها برای جلب توجه کاربران این پایه را عرضه کرده است و با این کار می‌خواسته است این طرز فکر را به طرفداران خود القا کند که این شرکت به دنبال استفاده از فناوری‌های مبتکرانه است؛ اما برخی از کاربران هم معتقد هستند که این پایه می‌توانند قابلیت‌های کاربردی جدیدی به گوشی آن‌ها اضافه کند

البته همانطور که می‌دانید استفاده از لپ تاپ در مسافرت‌های هوایی در برخی از مناطق جهان ممنوع شده است و اگر این ممنوعیت در سایر نقاط جهان نیز اعمال شود، اکثر افراد با مشکل مواجه می‌شوند؛ اما پایه Dex می‌تواند با تبدیل گوشی شما به لپ تاپ این مشکل را برطرف کند و تبدیل به جایگزین کم‌خطرتری برای لپ تاپ‌ها شود.

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

چه کسانی باید کروم بوک بخرند؟

کروم بوک نوعی لپ تاپ نازک و سبک با سیستم‌ عامل گوگل کروم است و برای کسب‌ و کارهای مبتنی بر اینترنت و محیط اداری بسیار مفید است.

کروم بوک در ظاهر هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ نداشته و شاید بتوان گفت کمی سبک‌تر و کوچک‌تر است. اما تفاوت اصلی یک کروم بوک با لپ‌تاپ در سیستم‌ عامل آن‌ها است، چرا که این دستگاه از سیستم‌ عامل گوگل کروم بهره می‌برد. از طرفی با استفاده از این دستگاه فقط می‌توانید در اینترنت جستجو کنید. به عبارت دیگر این لپ‌تاپ‌ها صرفا با همین هدف ساخته‌ شده‌اند.

کروم بوک ها در ابتدا فقط در آمریکا عرضه و پس از مدتی در سراسر جهان فراگیر شدند.

اگر روزی قصد تغییر سیستم‌عامل ویندوز به کروم بوک و سیستم‌ عامل گوگل کروم را داشتید، بهتر است تمام جوانب را بررسی کنید. کروم بوک برای هر فردی مناسب نیست. در واقع در تولید کروم بوک ها قشر خاصی هدف تولید بوده‌اند.

کروم بوک ها، لپ‌تاپ‌هایی مناسب برای کسب‌وکار ولی دارای محدودیت!

در بعضی موارد این لپ تاپ ها انتخاب بسیار مناسبی برای شرکت‌ها و کسب‌ و کارها خواهد بود. اگر در محیط کاری، کارفرما بخواهد از اتلاف وقت جلوگیری کند یک کروم بوک با حافظه ۴ گیگابایت بهترین انتخاب است تا کارمند در ساعات کاری مجبور باشد صرفا وظیفه خود را انجام داده و به کارهای دیگر مشغول نشود.

این دستگاه ها ابتدا در آمریکا با ظرفیت حافظه و پردازش محدود وارد بازار شدند. پس از مدتی پیشرفت‌هایی در تولید و طراحی آن صورت گرفت. این لپ‌تاپ‌های کوچک با پردازنده‌های قوی‌تر و با ظرفیت حافظه بیشتر ارائه شد. پس از آمریکا chromebook به کشورهای دیگر رفته و در این کشورها به موفقیت‌هایی دست پیدا کردند.

chromebook نتوانست در آسیا موفق عمل کند و این محصول به بازار ایده‌آل خود در آسیا دست پیدا نکرد. پروژه تولید لپ‌تاپ‌های مخصوص کسب‌وکار گوگل تا حدودی موفق بوده ولی تاکنون به هدف اصلی خود یعنی رسیدن به طرفداران بین المللی نزدیک نشده است.

امروزه برخی از این دستگاه ها از تعدادی اپلیکیشن اندرویدی هم پشتیبانی می‌کنند و دست کاربران برای استفاده از آن ها بازتر شده است.

این لپ تاپ ها تأثیر زیادی بر آموزش‌ و پرورش گذاشته و امروزه بسیاری از شرکت‌ها کروم بوک های مختص دانش آموزان و دانشجویان تولید می‌کنند. از طرفی عرضه و فروش کروم بوک ها بیشتر در بازار آمریکا رونق دارد و در سایر کشورها این ابزارهای الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه نشدند. البته قیمت chromebook هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود کاربران کشورهای آسیایی و اروپایی به این محصولات کوچک روی خوش نشان نمی دهند.

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

بررسی تخصصی Xiaomi Mi 6

می 6 جدیدترین پرچم‌دار شیائومی است که از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌یرد. در این بررسی شما را با مزایا و معایب این گوشی هوشمند آشنا می‌کنیم.


می 6 گوشی جدید ساخت کمپانی چینی شیائومی است که سخت‌افزار قدرتمندی از جمله پردازنده اسنپدراگون 835، دوربین دوتایی با زوم اپتیکال و طراحی زیبا و شیشه‌ای دارد. مشخصه جالب و خاص این گوشی حذف شدن سوکت جک 3.5 میلی‌متری هدفون از روی گوشی است. تمام این امکانات جذاب سبب شده تا این گوشی در زمره گوشی‌های گران‌قیمت بازار قرار بگیرد. امروز این محصول زیبا و متفاوت را زیر ذره‌بین می‌بریم تا ببینیم در عمل هم مانند ظاهرش جذاب است یا نه.

طراحی

به‌طور حتم با همان نگاه اول در مورد این گوشی می‌گویید که چه گوشی زیبایی است. جنس شیشه‌ای سبب شده تا می 6 ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. در سال 2017 که بیشتر پرچم‌داران با صفحه‌نمایش‌های بزرگ عرضه‌شده‌اند mi 6 با صفحه‌نمایشی کوچک و اندازه‌ای جمع‌وجور عرضه شده است. همان‌طور که گفتیم قاب پشتی گوشی از شیشه ساخته شده در حالی که فریم اطرافش فلزی است. قاب پشتی دستگاه طراحی خمیده دارد که به دست گرفتن گوشی و برداشتنش از روی میز کمک می‌کند این قاب برای جلوگیری از خط افتادن توسط گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما توصیه می‌کنیم اگر گوشی را خریداری کردید حتما از قاب ژله‌ای که در جعبه دستگاه قرار گرفته استفاده کنید زیرا گوشی‌های شیائومی ثابت کرده‌اند که بسیار مستعد خط افتادن هستند. صفحه‌نمایش هم به گوریلاگلس 5 مجهز شده و با استفاده از شیشه 2.5D ظاهری جذاب و مدرن پیدا کرده است.

 پایین صفحه‌نمایش کلیدی لمسی قرار گرفته که کلید Home است. کنار این کلید دو کلید لمسی خازنی بازگشت به عقب و باز کردن برنامه‌های اخیر دیده می‌شود که هیچ شکل خاصی برایشان در نظر گرفته نشده و تنها با نقطه مشخص شده‌اند. اگر کاربر گوشی‌هایی مثل سامسونگ باشید به‌طور حتم در کار کردن با این دو کلید، که هیچ شکلی ندارند، مشکل خواهید داشت تا زمانی که به جایگاهشان عادت کنید. بالای صفحه‌نمایش دوربین دوم در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسور نور و LED هشدار دهنده دیده می‌شود.

در لبه سمت راست گوشی کلید پاور و ولوم، در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت، پایین اسپیکر و میکروفون در کنار درگاه ارتباطی تایپ سی و بالای گوشی میکروفون دوم در کنار درگاه اینفرارد دیده می‌شود. قاب پشتی میزبان دو دوربین است که در کنارشان فلاش دوتایی می‌بینند.

 به لطف اندازه کوچک صفحه‌نمایش این گوشی شاسی بزرگی ندارد و به‌راحتی می‌توان با یکدست با آن کار کرد تنها چیزی که در Mi 6 آزاردهنده است سر بودن بیش از اندازه آن و به جا ماندن اثرانگشت در قاب پشتی دستگاه است.

 صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش 5.15 اینچی mi 6 از نوع IPS است. این صفحه‌نمایش کیفیت فول اچ‌دی دارد و تراکم پیکسلی‌اش برابر 428 پیکسل در اینچ است. با این تراکم پیکسلی هیچ پیکسلی با چشم غیرمسلح حتی از نزدیک دیده نمی‌شود. نور صفحه‌نمایش خیلی زیاد است و به‌راحتی در محیط بیرون و زیر نورخورشید می‌توان با صفحه‌نمایش کار کرد. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش طبیعی هستند اما کمی اشباعیت در آن‌ها دیده می‌شود که سبب می‌شود از صفحه‌نمایش‌های معمول IPS فاصله داشته باشد.

در تنظیمات صفحه‌نمایش چند گزینه کاربردی وجود دارد که به عملکرد بهتر صفحه‌نمایش کمک می‌کنند. Contrast & Colors بخشی است که در آن می‌توان به‌صورت دستی رنگ‌ها و کنتراست را تنظیم کرد. در این بخش امکان این وجود دارد که کنتراست را در حالت خودکار قرار داد که با توجه به نور محیط گوشی بهترین کنتراست را اعمال می‌کند؛ یا کنتراست را در حالت ماکزیمم در نظر گرفت یا اینکه حالت استاندارد را انتخاب کرد. امکان تغییر رنگ‌ها از گرم به سرد و بالعکس هم وجود دارد.

امکان تغییر فونت‌ها و اندازه آن‌ها در این بخش در نظر گرفته شده است. علاوه بر این می‌توان تنظیمی را فعال کرد که با دوبار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش گوشی بیدار شود.

 تنظیم کاربردی "حالت مطالعه" هم در نظر گرفته شده است. با فعال کردن این حالت پیکسل‌های آبی خاموش و نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود. این حالت برای مطالعه در نور کم بسیار مفید است و چشم‌ها را خسته نمی‌کند. می‌توان با کمک شاسی‌ای که در این بخش قرار گرفته میزان نور زرد را کم و زیاد کرد در عین حال امکان این وجود دارد تا زمان‌بندی برای فعال و غیر فعال شدن این تنظیم در طول روز در نظر گرفت. یک بخش جالب در این تنظیم به چشم می‌خورد که می‌توان در آن این ویژگی را برای برخی از برنامه‌ها فعال و غیر فعال کرد. به‌طور مثال اگر می‌خواهید تنها در زمان مرور وب حالت مطالعه در نور شب فعال شود می‌توانید به‌طور اختصاصی این تنظیم را برای مرورگرتان فعال کنید تا با باز کردن آن در ساعت مشخصی از روز تنظیم فعال شود.

سیستم‌عامل و رابط کاربری

این گوشی مخصوص بازار چین است و طبق انتظار رام چینی روی آن نصب است. اندروید دستگاه نسخه 7.1 است و با رابط کاربری مخصوص شیائومی یعنی MIUI 8.2 تزئین شده است. صفحه قفل دستگاه طراحی ساده اما زیبایی دارد. در این صفحه میانبری به دوربین در لبه سمت راست و میانبری به Mi Remote سمت چپ قرار دارد. امکان تغییر عکس پس‌زمینه به‌صورت خودکار یا به‌صورت زمان‌بندی در این بخش وجود دارد. کاربر می‌تواند در این بخش یک امضای شخصی هم بسازد. علاوه بر این امکان تنظیم حالت خاموش کردن لمس صفحه‌نمایش در زمان قرار گرفتن گوشی در جیب یا خاموش کردن نمایش نوتیفیکیشن ها در تنظیم صفحه قفل وجود دارد.

ساختار صفحه اصلی مانند تمام گوشی‌های چینی است. در همین صفحه اصلی تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایش داده می‌شوند و خبری از منوی اپ دراور نیست. آیکون‌ها بسیار رنگارنگ هستند؛ اگرچه رنگارنگ بودن آیکون خوب است اما ظاهر بچه‌گانه‌ای پیدا کرده‌اند. نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت از هر نقطه‌ای روی صفحه اصلی نمایان می‌شود. در این بخش نوتیفیکیشن ها به‌صورت کارتی نمایش داده می‌شوند و سوییچ‌های تنظیمات در 4 ردیف 4 تایی بالای آن‌ها قرار دارند. در این بخش گزینه جستجو هم وجود دارد که می‌توان بین برنامه‌ها، در وب‌سایت‌ها ویدئوها و مخاطبان از همین محل جستجو انجام داد.

 تم بخشی است که موجبات تنوع را برای این گوشی به همراه میاورد. تم در منوی تنظیمات گوشی قرار دارد که 5 تم پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند اما برای دسترسی به دنیای بی‌نهایت تم‌های شیائومی بازاری در نظر گرفته شده که از همان بخش در دسترس است.

در منوی تنظیمات بخشی برای شخصی‌سازی نوتیفیکیشن بار قرار دارد. در این منو می‌توان نوتیفیکیشن بار را به دو بخش مجزا برای نمایش نوتیفیکیشن ها و نمایش سوییچ‌های تنظیمات تقسیم کرد. در اینجا به علاوه می‌توان مکان قرار گرفتن هرکدام از سوییچ‌ها را به‌دلخواه تغییر داد. نمایش نوتیفیکیشن ها در نوار ابزار، نمایش نام اپراتور، ویرایش نام اپراتور و نوع نمایش میزان باتری باقی‌مانده از دیگر تنظیمات این بخش هستند.

Second Space تنظیمی دیگر در این منو است که با انتخاب و فعال کردن آن صفحه‌ای جداگانه برای کاربر باز می‌شود که می‌توان اپ های متفاوتی را برایش در نظر گرفت و در اصل دو محیط متفاوت برای کار کردن با گوشی داشت.

از دیگر تنظیمات شخصی‌سازی که در منوی تنظیمات قرار دارد می‌توان به اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی با 3 انگشت، تغییر کاربری کلیدهای لمسی زیر صفحه‌نمایش و کوچک کردن صفحه‌نمایش با کشیدن انگشت از چپ به راست زیر صفحه‌ اشاره کرد.

 سخت‌افزار

شیائومی از آخرین نسل از پردازنده‌های کوآلکام برای این گوشی استفاده کرده است. پردازنده شیائومی می 6 اسنپدراگون 835 نام دارد که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با فرکانس 4 هسته 2.45 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی است. کنار این پردازنده حافظه رم 6 گیگابایتی در نظر گرفته شده و حافظه داخلی هم 64 گیگابایت است. پردازنده در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مشکلی ندارد و به‌راحتی چه در استفاده روزمره و چه در استفاده سنگین پاسخگوی نیاز کاربر است اما نکته عجیبی در مورد حافظه رم وجود دارد که از 6 گیگابایت حافظه رم 2 گیگابایت آن همیشه درگیر است و حتی زمانی که هیچ برنامه‌ای روی گوشی باز نیست تنها 4 گیگابایت حافظه رم آزاد نشان داده می‌شود.

سنسور اثرانگشت پایین صفحه‌نمایش قرار دارد. این سنسور داخل کلید Home قرار گرفته است و برای شناساندن اثرانگشت به آن 8 تا 9 بار تلاش لازم است. سرعت این سنسور خیلی خوب است و اگر اثرانگشت را شناسایی کند در زمان بسیار کمی قفل گوشی را باز می‌کند اما دقتش به‌خوبی سرعتش نیست و اگر کمی انگشت را جابه‌جا کنید بعد از یکی دو بار تلاش اثرانگشت را می‌شناسد.

 دوربین

از دو دوربین در این گوشی بهره گرفته شده که هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. یکی از لنزها مجهز به f/1.8 و OIS است و لنز دیگر به f/2.6 تجهیز شده. با کمک دو دوربین این گوشی می‌توان عکس‌هایی گرفت که پس‌زمینه بسیار ماتی دارند و شبیه به آن را در آیفون 7 پلاس دیده بودیم.

 رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی واقعی هستند اما برخی مواقع اشباع تر از حد معمول گرفته می‌شوند. ثبت جزئیات به‌خوبی رقبا نیست و با زوم کردن روی عکس به‌خوبی می‌توان این ضعف در برابر رقیبان را مشاهده کرد. رنج دینامیکی و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها در این دوربین بسیار خوب است و ثبت جزئیات در مناطق تاریک و روشن عکس به یک اندازه است. در نور روز نویز تصاویر کم است اما در نور کم و نور شب نویز به‌مراتب بیشتر می‌شود. با وجود نویز زیاد در تصاویری که در نور شب تهیه شده‌اند ثبت رنگ‌ها بسیار خوب است و به واقعیت بسیار نزدیک.

می 6 بهترین عکس‌های بوکه با پس‌زمینه مات را بین گوشی‌های هوشمند می‌گیرد. این خوب بودن را می‌توان در لبه‌های سوژه‌ای که از آن عکس گرفته شده و پس‌زمینه‌اش مات شده مشاهده کرد. هیچ درهم‌ریختگی در لبه‌های عکس گرفته شده در حالت پرتره در این گوشی دیده نمی‌شود.

منوی دوربین طراحی عجیبی ندارد و همه‌چیز دم دست است. گزینه‌های HDR، فلاش، حالت پرتره، سوییچ بین دو دوربین و فیلترها در صفحه اصلی منو قرار دارند.

گزینه‌ای دیگر در این منو دیده می‌شود که برای 2 برابر زوم اپتیکال استفاده می‌شود. با لمس این گزینه دوربین دو برابر زوم می‌کند که این زوم اپتیکال و سخت‌افزاری است.

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

 اچ‌پی لپ‌تاپ گیمینگ Omen X را با قابلیت اورکلاک معرفی کرد

پس از عرضه چند لپ‌تاپ گیمینگ میان‌رده از سری Omen اچ‌پی سرانجام یک مدل پرچم‌دار و قدرتمند را با نام Omen X با قابلیت اورکلاک و ارتقاپذیری خوب معرفی کرد.

برند Omen برند گیمینگ محصولات اچ‌پی محسوب می‌شود که پیش از این چند لپ‌تاپ و یک کامپیوتر دسکتاپ مکعبی شکل نیز از آن شاهد بوده‌ایم. امروز اما در نمایشگاه گیمزکام اچ‌پی لپ‌تاپ Omen X را معرفی کرد که قرار است یک هیولای گیمینگ باشد.

اچ‌پی Omen X را با دو پنل 17 اینچی یکی با وضوح 4K و دیگری با وضوح 1080p اما نرخ رفرش 120 هرتز عرضه می‌کند تا اگر وضوح و یا عملکرد بهتر مدنظرتان است یکی را انتخاب کنید. هر دو پنل البته از فناوری G-Sync پشتیبانی کرده و هر دو مدل را می‌توانید با کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 انویدیا که از ابتدا اورکلاک شده خریداری کنید. به گفته اچ‌پی می‌توانید این لپ‌تاپ را به دو مانیتور اکسترنال نیز متصل کنید و حتی رم و پردازنده گرافیکی را بیشتر اورکلاک کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب دیگر این مدل امکان ارتقای ساده با باز کردن پنجره زیرین مخصوص دستگاه برای دسترسی به هارد دیسک، SSDها و رم است که تنها با باز کردن 3 پیچ انجام می‌شود. اچ‌پی درون این هیولا از پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل از نوع 7700HQ و یا مدل قابل اورکلاک 7820HK استفاده کرده تا سریع‌ترین پردازنده لپ‌تاپی را در اختیار داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل تنها نسخه‌های کم‌مصرف سری U رونمایی و آماده شده که مناسب این دستگاه نیست.

نسخه پایه و ارزان‌تر Omen X از کارت گرافیک GTX 1070، صفحه‌نمایش 1080p، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و یک ترابایت هار ددیسک بهره برده و قیمتی برابر با 1999 دلار دارد. درحالی‌که قوی‌ترین نسخه با GTX 1080، صفحه‌نمایش 4K، 32 گیگابایت رم، دو ترابایت SSD، یک ترابایت HDD و پردازنده 7820HK قیمتی معادل 3699 دلار دارد. مدل میانی هم که با صفحه‌نمایش 4K، GTX 1080، 32 گیگابایت رم اما حافظه محدودتر و پردازنده 7700HQ آماده شده با 2349 دلار قابل خریداری خواهد بود.

اچ‌پی همچنین در کیبورد این دستگاه از سوییچ‌های مکانیکی با 2.5 میلی‌متر جابجایی بهره برده که هر کدام را می‌توانید با نور پس‌زمینه دلخواه RGB روشن کنید. از اتصالات دستگاه هم می‌توان به سه درگاه USB 3.0، دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت، درگاه HDMI با پشتیبانی از HDR، miniDisplayPort، اترنت و کارت‌خوان اشاره کرد.

لپ‌تاپ گیمینگ Omen X اچ‌پی از آبان‌ماه با قیمت بین 1999 تا 3699 دلار بسته به مشخصات به بازار عرضه خواهد شد.

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

 با کیس های قدرتمند مخصوص گیم لنوو آشنا شوید

کلیک:شرکت لنوو به تازگی از سه کیس رومیزی قدرتمند مخصوص بازی خود پرده برداشت تا بیش از پیش گیمرهای حرفه ای را شیفته خود کند.

اگر یک گیمر حرفه ای هستید، بعید است لغت gaming towers به گوشتان نخورده باشد؛ کیسهای رومیزی و قدرتمندی که آرمانی جز ارائه یک تجربه بی نقص از برترین بازیهای روز دنیا ندارند. لنوو نیز به تازگی ۳ عدد از همین کیس های مخصوص بازی را رونمایی کرده است که پر قدرت و پشتیبانی کننده از عینک های واقعیت مجازی است و به خوبی نیاز طیف وسیعی از گیمرهای حرفه ای را برآورده می‌کند.

از گل سرسبد این سه برادر یعنی Legion Y920 شروع می‌کنیم. محصولی که از ویندوز ۱۰، پردازنده نسل هفتمی و چهار هسته ای اینتل Core i7-7700K و کارت گرافیک قدرتمند انویدیا GeForce GTX 1080 پشتیبانی می‌کند.

اما نقطه عطف این کیس، وجود گزینه ۳۲ گیگابایتی و ۲۸۰۰ مگاهرتزی Corsair Vengence LPS و قابلیت اورکلاک DDR4 برای رم آن و البته سیستم خنک کننده مایع Asetek است. همچنین گزینه هایی چون ۵۰۰ گیگابایت حافظه SSD در کنار ۴ ترابایت حافظه سخت HDD در بخش حافظه این دستگاه قابل انتخاب اند.

شروع قیمت این کیس مخصوص بازی از ۲٫۷۵۰ دلار بوده و از حدود یک ماه دیگر برای خرید در دسترس خواهد بود؛ البته اگر خواهان سیستم خنک کننده مایع باشید، باید یک ماه دیگر انتظار بکشید.

مشخصات دو برادر دیگر از این کیس های مخصوص بازی به شرح زیر است:


Legion Y720

حداکثر گزینه قابل انتخاب: پردازنده نسل هفتمی اینتل Intel Core i7-7700

تا ۱۶ گیگابایت رم Intel Optane

کارت گرافیک GeForce GTX 1070
۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در کنار ۲ ترابایت حافظه HDD
شروع قیمت از ۱٫۵۳۴ دلار

Legion Y520

حداکثر گزینه قابل انتخاب: پردازنده نسل هفتمی اینتل Intel Core i7-7700
تا ۱۶ گیگابایت رم DDR4
کارت گرافیک GeForce GTX 1060
۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD در کنار ۲ ترابایت حافظه HDD
شروع قیمت از ۸۸۴ دلار

شایان ذکر است؛ لنوو در کنار این کیس های مخصوص بازی، از مانیتور ۲۴٫۵ اینچی مخصوص گیم تحت عنوان Y25f نیز پرده برداشته است. کیفیت فول اچ دی، نرخ به روز رسانی ۱۴۴ هرتز و ۴۰۰ نیت روشنایی از مشخصات اصلی این مانیتور غیر خمیده به شمار می‌رود.

چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

 روش صحیح افزودن عکس و ویدیو به بخش استوری شبکه های اجتماعی

 بسیاری از کاربران هنگام اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو از طریق بخش استوری شبکه های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند. در این مطلب می خواهیم برای همیشه به این مشکل خاتمه دهیم.

بخش استوری شبکه های اجتماعی اولین بار توسط برنامه اسنپ چت (Snapchat) ارائه شد، سپس اینستاگرام و فیسبوک در نسخه‌های جدید برنامه‌های خود این بخش را اضافه کردند.

فاکتور‌های بسیار زیادی بر روی بخش استوری شبکه های اجتماعی تاثیر می گذارند و یک Story منحصر به فرد را ایجاد می کند. همان‌طور که می‌دانید سیستم بخش Story به گونه‌ای طراحی شده است که فقط تصاویر و ویدیو‌هایی که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در بخش گالری خود ذخیره کردید را می‌توانید به بخش Story اضافه کنید.

البته با استفاده از یک سری ترفند‌های خاص می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های قدیمی ذخیره شده در گالری گوشی خود را نیز به این بخش اضافه کنید. هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید.

همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.

در این مطلب به آموزش نحوه قرار دادن عکس و ویدیو در بخش استوری شبکه های اجتماعی از قبیل Snapchat Instagram و Facebook پرداخته‌ایم. این نکته را توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از بخش استوری شبکه های اجتماعی ممکن است باعث اذیت فالووران و کاهش تعداد فالوور خود شود. بنابراین بهتر است با رعایت اعتدال از بخش Story شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.


Snapchat

 برنامه اسنپ چت برای اولین بار بخش استوری شبکه های اجتماعی را باب کرد. در حالت استوری شما می تونید تصاویر و ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید و فقط به این نکته توجه داشته باشید که استوری ها تنها ۲۴ ساعت ماندگاری دارند و بعد از ۲۴ ساعت پاک خواهند شد. بعد از اینکه تصویر خود را ویرایش کردید و یکسری افکت های دلخواه بر روی آن پیاده سازی کردید پایین صفحه بر روی آیکون مربع که دارای یک علامت مثبت نیز هست کلیک کنید سپس گزینه Add to your story رو انتخاب کنید تا به عنوان استوری پست شود. به این صورت شما می تونید پست استوری بگذارید اما سوال اینجاست حالا اگر بخواهید پیش از موعد (یعنی زودتر از ۲۴ ساعت) استوری را پاک کنید چکار باید کرد؟

در این صورت شما باید به صفحه My Friend بروید و بر روی آیکون چرخ دنده که همان تنظیمات در کنار استوری هست کلیک کنید در این صورت صفحه ای برای شما باز می‌شود که می توانید گزینه Delete را انتخاب کنید و درنهایت استوری شما پاک می‌شود.

 راه دیگری برای ساخت Story این است که عکس یا ویدیو را بگیرید سپس گزینه ارسال شود به (Send to) را انتخاب کنید. با برداشتن علامت دایره کنار My story می‌توانید دوستانی را که می‌خواهید استوری را به صورت شخصی دریافت کنند را انتخاب کنید. برای مشاهده استوری به صفحه My friends بروید سپس بر روی نام کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید، حالا استوری‌های خود را می‌توانید مشاهده کنید.

اگر بر روی تصویر چرخ دنده ضربه بزنید، استوری در گالری گوشی شما ذخیره می‌شود. برای اینکه استوری دوستان خود را ببینید کافیست بر روی نام کاربری آن‌ها ضربه بزنید تا منویی باز شود که حاوی استوری‌های دوستان شما هستند سپس می‌توانید هر کدام را که تمایل داشته باشید مشاهده کنید.


Instagram

 قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) شباهت بسیار زیادی به قابلیت استوریز ارائه شده در اپلیکیشن اسنپ‌چت (Snapchat) دارد. به موجب وجود این قابلیت کاربر می‌تواند مجموعه‌ای از عکس‌های مورد نظر خود را با تاریخ انقضای ۲۴ ساعته ارسال کند. به بیان ساده‌تر قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بستری فراهم می‌کند که برای مدت زمان ۲۴ ساعت بتوانید عکس‌ها و ویدئوهایی خاصی را در اکانت خود بارگذاری کرده و با فالوورهای خود اشتراک‌گذاری کنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت تمام این فایل‌ها و تصاویر بارگذاری شده به طور اتوماتیک حذف می‌شوند. واژه ایستوری یا همان Story به معنای داستان است و قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در واقع قابلیتی است که کاربر را قادر می‌کند تا برای مدت زمان مشخصی داستان اتفاقات روز خود را با فالوورهایش اشتراک‌گذاری کند. ساخت یک استوری یا داستان در اینستاگرام و استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام استوریز (Instagram Stories) به شیوه مشابه با روشی که در اسنپ‌چت ارائه شده قابل انجام است. بدین منظور کافیست که طبق آموزش زیر به جلو بروید:

در صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام خود یک آیکون بعلاوه را مشاهده خواهید کرد. این آیکون در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش دستگاه دیده می‌شود. با انتخاب این آیکون بعلاوه یا پلاس (Plus) می‌توانید نسبت به ساخت یک استوری (Story) و استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) وارد عمل شوید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت راست در صفحه اصلی اکانت خود هم می‌توانید به این بخش دسترسی پیدا کنید. حال گزینه‌‍ دایره‌ای موجود در بخش زیرین صفحه نمایش را انتخاب کنید تا بتوانید به ضبط تصویر بپردازید.

با نگه داشتن این دکمه قادر به ضبط ویدئو خواهید بود. پس از ضبط تصویر مورد نظر نوبت به آن می‌رسد که تصویر ضبط شده را ویرایش کنید. در این مرحله قادر به اضافه کردن افکت‌ها، آیکون‌ها و شکلک‌های جالبی به تصویر مورد نظر خواهید بود. شما حتی می‌توانید یک نوع مداد خاص را انتخاب کرده و با انگشت خود بر روی تصویر ضبط شده نقاشی بکشید.

پس از اتمام ادیت یا ویرایش تصویر ضبط شده می‌توانید گزینه Done را انتخاب کنید و بدین صورت عکس مورد نظرتان آماده اشتراک‌گذاری می‌شود. حال تیک یا علامت چک ارائه شده را بزنید تا تصویر مورد نظرتان به عنوان یک استوری بخشی از داستان روزتان با فالوورهای اکانت شما اشتراک‌گذاری شود.

 دقت داشته باشید که امکان حذف استوری‌های ایجاد شده هم در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. بدین منظور کافیست که آیکون سه نقطه موجود در کنار هر یک از تصاویر اشتراک‌گذاری شده خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که تمام عکس‌ها و ویدئوهای که با استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) آن‌ها را اشتراک‌گذاری می‌کنید پس از مدت زمان ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می‌شوند و در پروفایل اصلی شما نمایش داده نخواهند شد.


Facebook

 شرکت فیس بوک از قابلیت اصلی اسنپ چت در اینستاگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس آپ استفاده کرده و حالا ویژگی استوریز به شبکه اجتماعی فیس بوک راه یافته است. استوری های فیسبوک مانند اینستاگرام، در بالای News Feed قرار می‌گیرد و درست مانند سایر پلتفرم‌ها، تصاویر شما پس از ۲۴ ساعت از استوری حذف می‌شود. طبق معمول محتوای قرار گرفته در استوری در تایم لاین قرار نمی‌گیرد و برای اینکه در آنجا نمایش داده شود، لازم است تا محتوای موردنظرتان را پست کنید. برای افزودن تصویر به بخش استوری خود، کافی است آیکون Your Story را بفشارید.

 همچنین در سمت چپ بخش استوری، کلیدی به نام Direct وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا یک عکس و یا ویدئو منحصربه‌فرد را با تعداد خاصی از دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کسانی که قصد تماشای این تصویر را دارند، تنها می‌توانند یک بار آن را مشاهده کرده و برای شما پاسخی بنویسند. اما پس از پایان یافتن مکالمه و خروج از آن، محتوا دیگر برای آنها قابل‌مشاهده نخواهد بود.ویژگی دیگری که به‌تازگی به این اپلیکیشن آمده، افکت‌های تصاویر در دوربین است. با فشردن آیکون دوربین در سمت چپ بالای اپلیکیشنفیسبوک در iOS و اندروید، تجربه‌ای جدید از کاربری دوربین را مشاهده خواهید کرد. این، شبیه به همان چیزی است که قبلا در Messenger فیسبوک دیده بودیم.

دوربین اکنون با افکت‌های مختلفی مانند ماسک صورت، فریم‌ها و فیلترهای تصویر گوناگونی همراه شده که می‌تواند در عکس‌ها و ویدئوهای شما اعمال شود. میتوانید برخی از این افکت‌ها را در تصویر بالا مشاهده کنید.

 

 چه نقص هایی به آیفون درقیاس با اندروید وارد است؟/کروم بوک برای چه کسانی مفید است؟/پرچم دار شیائومی زیر ذره بین/HPتخصصی ترین لپ تاپ برای گیم را عرضه می کند/آشنایی با کیس های قدرتمند Lenovo/

 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما