شناسهٔ خبر: 21002595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دیوان محاسبات: این دیوان به دنبال برگشت اعتبارات استان ها به خزانه نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا صادق منتی نژاد روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان خراسان شمالی اظهار کرد: بخشی از منابع دیوان محاسبات از همین محل تامین می شود، با وجود اینکه امسال در پرداخت اضافه کاری همکاران دچار مشکل شدیم اما اجازه نمی دهیم که بودجه استان ها برگشت داده شود.
وی افزود: هم اکنون برای نظارت در دستگاه های اجرایی دو رویکرد داریم که یک رویکرد مچ گیری است و رویکرد دیگر این است که در لا به لای قوانین حکمی به دست آوریم که کار کشور را جلو ببریم.
وی گفت: دیوان محاسبات رویکرد دوم را انتخاب کرده است، ما دنبال مچ گیری نیستیم با وجود اینکه وظیفه ذاتی ما مچ گیری است اما وظیفه حرفه ای ما پیشگیری است.
منتی نژاد افزود: رویکرد مچ گیری برای ما آسان است، هزینه ای ندارد، تلاس خواهیم کرد به کشور و نظام خدمت کنیم و همچنین تلاش خواهیم کرد تا بودجه ها در استان ها بهینه هزینه شود.
معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: با تلاش نماینده های مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از سال 89 تا 94 رتبه استان از نظر وصولی درآمد های ملی و استانی 28 بوده است ولی هفت برابر درآمد وصولی به این استان برگشت خورده است.
منتی نژاد اظهار کرد: هفت برابر میزان وصولی به خراسان شمالی اختصاص یافته که عملکرد بسیار خوبی بوده است و این نشان از حاصل تلاش نماینده های استان در مجلس است.
وی گفت: رتبه تملک دارایی سرمایه ایی این استان براساس شاخص سلامت رتبه سوم بوده است، تلاش بسیاری زیادی از نظر مالی در این استان صورت گرفته است.
در این آیین از زحمات ایرج مظفری تقدیر و خدا نظر پاک دامن به عنوان سرپرست دیوان محاسبات کشور معرفی شد.
این آیین با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور خراسان شمالی برگزار شد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما