شناسهٔ خبر: 21002589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

در دوران کفاشیان کارهای ریشه‌ای خوبی انجام شده است

شمسایی: بعد از سومی در جهان انتظار داشتیم امکانات‌مان بهتر شود

اقای گل فوتسال جهان گفت با اینکه در دوران حضور کفاشیان کارهای مثبتی انجام شده اما اگر برای این رشته رئیس انتخاب شود،‌ برنامه‌ریزی بهتری می‌توان انجام داد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: وحید شمسایی در خصوص دوران یک ساله سرپرستی علی کفاشیان بر کمیته فوتسال اظهار داشت: ابتدا باید به کفاشیان خسته نباشید بگوییم که در این یک ساله سرپرست کمیته فوتسال بر عهده داشته و قدم‌های زیادی برای این رشته برداشته‌ است. معتقدم همه‌جا کم و کاستی‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد، اما به صورت ریشه‌ای کارهای خوبی انجام شده است.

شمسایی: بعد از سومی در جهان انتظار داشتیم امکانات‌مان بهتر شود

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: حضور کفاشیان به عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا می‌تواند نقطه عطفی برای این رشته باشد. بعد از سومی در جهان انتظار داشتیم امکانات‌مان بهتر شود که رفته رفته این اتفاق در حال افتادن است. شنیده می‌شود اتفاق خوبی مانند البسه بازیکنان تیم ملی و برگزاری مراسم بهترین‌های لیگ برتر، در حال افتادن است. همچنین قرار شده پاداش‌های بازیکنان تیم ملی به زودی داده شود که همه اینها اتفاقات خوبی است.

آقای گل فوتسال جهان با اشاره به سخت‌گیری‌های سازمان لیگ جهت ارائه مدارک تیم‌ها، تصریح کرد: برنامه‌ریزی سازمان لیگ و اینکه همه تیم‌ها باید کارها و مدارک‌شان اصولی انجام شود، اتفاق بسیار مثبت و خوبی است. همانطور که گفتم بالا و پایین‌های زیادی وجود دارد و در این یک ساله هم اتفاقات خوب و بدی افتاده است. من به کفاشیان هم گفتم که او به عنوان کسی که هشت سال رئیس فدراسیون فوتبال بوده و کرسی جهانی داشته و اکنون رئیس کمیته فوتسال آسیا است، شاید این جایگاهی نباشد که از او انتظار می‌رود. شاید هم کفاشیان این جایگاه را برای خود کوچک بداند و وقت لازم را برای این رشته نگذارد، اما انصافاً در این مدت هر بار به فدراسیون رفته‌ام، کفاشیان هم حضور داشته است. این نشان می‌دهد که او اکنون زمان بیشتری برای این رشته می‌گذارد. فکر می‌کردم شاید کفاشیان برای این رشته وقت زیادی نگذارد، اما در چند هفته گذشته، او چند بازی لیگ برتر را از نزدیک دیده که باعث خوشحالی است.

سرمربی تیم تأسیسات دریایی افزود: از نزدیک دیدم که چه تلاش‌های برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2020 انجام شده است. همیشه گفتم فوتسال ما در دوره‌ای قرار دارد که به لحاظ نیروی انسانی و استعداد جلوتر از امکانات است. به امید خدا روزی برسد که فوتسال خود محور باشد، درآمد مستقل داشته باشد و حتی کمیته داوران و کمیته انضباطی مستقل داشته باشند و آدم‌های فوتسالی در آن حضور داشته باشند.

شمسایی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر رئیس در این رشته وجود داشته باشد، کارایی بهتری ندارد؟» گفت: من هم معتقدم سرپرست کلاً چیز خوبی نیست و کمیته فوتسال یک رئیس می‌خواهد. در واقع الآن هم کفاشیان رئیس است، اما اگر کاملاً رئیس باشد همه چیز ایده‌آل‌تر می‌شود و می‌داند که چهار سال رئیس است و می‌تواند برنامه مدون‌تری برای این رشته داشته باشد.

وی درباره انتقاداتی که نسبت به عدم پخش زنده مسابقات لیگ برتر انجام می‌شود، به تسنیم گفت: خدا شاهد است نمی‌خواهم کسی را الان نفی کنم. اکنون باشگاه تأسیسات و فرش‌آرا مشهد خودشان اقدام به پخش تلویزیونی کرده‌اند. من خودم روی این مسئله اشراف دارم. در گذشته کسانی بودند که اقدام به گرفتن این حق پخش تلویزیونی می‌کردند. گرفتن پخش زنده خیلی می‌تواند در رشد این رشته و دیده شدن آن نقش داشته باشد. شما نگاه کنید مسابقات جام جهانی و جام ملت‌های آسیا پخش زنده شد و چه بازخوردی بین مردم داشت و چقدر بازیکنان در دل مردم جا گرفتند. یکی از کارهای که کمیته فوتسال باید انجام دهد، گرفتن حق پخش تلویزیونی است. کمیته فوتسال می‌تواند با گرفتن حق پخش، اسپانسر بگیرد و درآمدزایی کند.

آقای گل فوتسال جهان گفت: با تمام مشکلات، فوتسال پله پله جلو می‌رود. نه کفاشیان بلکه هر شخص دیگری، اگر رئیسِ چهار ساله باشد،‌ می‌تواند در این مدت برنامه و هدف خود را بلندتر و محکم‌تر بردارد.

نظر شما