شناسهٔ خبر: 21002562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

با تکمیل دولت الکترونیک زمینه خدمت رسانی سریع به مردم فراهم می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه سمنان افزود: در کشور بیش از 2 هزار مجوز توسط دستگاه های اجرایی صادر می شود که بسیار از آن ها نیاز نیست.
وی به عنوان مثال یادآورشد: فرآیند تحویل زمین به سرمایه‌گذار در زمان حاضر با مشکلات زیادی مواجه است و زمان انجام این فرآیند در استان از سه سال، در زمان حاضر به 6 ماه رسیده است که راهکار رفع این چالش تکمیل دولت الکترونیک می باشد.
وی با بیان این که مهم ترین معروف ایجاد اشتغال و اصلی ترین منکر بیکاری است ، گفت : یکی از اصلی ترین منکرات بیکاری است زیرا از درون آن بسیاری از مشکلات دیگر به وجود می آید.
خباز یکی دیگر از منکرات را خسته شدن مردم در گیر و دارهای اداری ذکر و اضافه کرد : فاصله ارایه مجوز و تحویل زمین در ایران به نسبت دیگر کشورهای در حال توسعه بالاست که باید این چالش حل شود.
استاندار سمنان تاکید کرد : باید فضای کشور طوری باشد که تولیدکنندگان در کشور احساس آرامش کنند و این را بدانند که همه مسوولان در خدمت سرمایه گذاران هستند.
به گفته وی یکی از راه های ایجاد آرامش برای سرمایه گذاری کاهش نرخ سود بانکی است که دولت تدبیر و امید در روزهای اخیر سود 28 درصدی را به 18 درصد کاهش داده است.
وی تصریح کرد : سال گذشته به وسیله سامانه بهین یاب برای از بین بردن منکر بیکاری و ایجاد اشتغال، 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 780 واحد صنعتی و کشاورزی داده شد که تزریق این نقدینگی موجب ایجاد اشتغال و در برخی مواقع موجب تثبیت شغل شده بود.
وی اظهارداشت : امسال 900 میلیارد تومان شامل تسهیلات رونق تولید و تسهیلات گردشگری و خدمات به استان سمنان ارایه می شود که که تزریق این نقدینگی باعث کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی خواهد شد.
وی بیان داشت : همچنین در هفته دولت 486 طرح عمرانی و اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در هفته دولت در استان سمنان افتتاح می شود.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
میانگین نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است و استان سمنان با 8.6 درصد رتبه دوم در پایین بودن میزان نرخ بیکاری در کشور را داراست.
6026/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهند: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما