شناسهٔ خبر: 21002541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

انجمن های هنری گلستان در دولت یازدهم احیاء شد

گرگان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان اینکه انجمن های فرهنگی و هنری گلستان در دولت قبل تعطیل شده بودند از احیاء و شکل گیری همه انجمن های فرهنگی و هنری استان دردولت یازدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت عصر چهارشنبه در نشست خبری که به میزبانی استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز به کار دولت یازدهم ۱۷ پروژه عمرانی فرهنگی را تحویل گرفتیم.

وی با بیان اینکه از این ۱۷ پروژه ۱۱ پروژه استانی است، افزود: در ابتدای دولت شاهد رکود در عرصه پروژه های عمرانی بودیم و اسناد و مدارک و بازدیدهای میدانی گویای این مطلب است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: تالار مرکزی گلستان که از پروژه های ملی استان است، در ابتدای دولت ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون به ۴۸ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: پروژه عمرانی سیمین شهر در ابتدای دولت پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه ها دارای اشکالات مهم و فنی بودند، تصریح کرد: عبور برق فشار قوی از کنار پروژه سیمین شهر و اجرای پروژه نوده خاندوز در بستر رودخانه از جمله مشکلات فنی بود.

فضیلت خاطرنشان کرد: انجمن های فرهنگی و هنری گلستان در دولت قبل یا به محاق رفته بودند و یا تعطیل شده بودند، که در دولت تدبیر و امید همه انجمن های فرهنگی و هنری استان یا شکل گرفتند و یا احیاء شدند.

وی با بیان اینکه همه انجمن های استان بر اساس انتخابات شکل گرفته و احیاء شدند، گفت: در این دولت مجوز ۲۷ پایگاه خبری و ۳۲ نشریه در گلستان صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: برخی از فعالیت های فرهنگی و هنری و جشنواره های این حوزه دارای تاخیر ۱۰ ساله بود و به عنوان مثال جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و جشنواره موسیقی جوان گلستان بعد از ۱۰ سال مجدد در این دولت برگزار شد.

نظر شما