شناسهٔ خبر: 21002516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخشش دانش آموزان هنرمند فارس در مسابقات فرهنگی- هنری کشور

دانش آموزان هنرمند فارس در مسابقات فرهنگی- هنری کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم نجفی نژاد دبیر اجرایی سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی- هنری فارس گفت: مرحله کشوری این مسابقات در مردادماه امسال در اردوگاه شهید رجایی نیشابور به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که حاصل حضور دانش آموزان فارس در این رقابت کسب ۱۲ رتبه اول، ۱۸ رتبه دوم و ۲۹ رتبه سوم بود.


وی افزود: این مسابقات از مهرماه سال ۹۵ آغاز شد که از بین ۳۶۵ هزار و ۲۳۰ نفر از دانش آموزان شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی تعداد ۱۲۸ هزار و ۶۵۱ نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند که پس از رقابت در این مرحله، بیش از ۶۲ هزار اثر توسط دبیرخانه استان دریافت شد.


نجفی نژاد ادامه داد: پس از داوری مرحله استانی نیز در مجموع ۲۲۸ اثر به مرحله بازبینی کشوری ارسال شد که پس از بازبینی و بررسی، ۹۰ دانش آموز به جشنواره حضوری کشوری دعوت شدند.


وی با بیان اینکه در استان فارس استقبال بسیار خوبی از سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی- هنری صورت گرفت، تصریح کرد: این مسابقات در ۵۹ رشته و در پنج بخش ادبی - پژوهشی شامل شعر، داستان، مقاله پژوهشی، نقد ادبی، بخش رسانه و فضای مجازی شامل وبلاگ، نشریه الکترونیکی، بازی‌های رایانه ای، بخش هنر‌های آوایی شامل سرود، سرود همگانی، همسرایان فجر، تک نوازی، تک خوانی، همنوازی، بخش هنر‌های نمایشی شامل نمایش صحنه ای، عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی و فیلم کوتاه و بخش هنر‌های دستی و تجسمی شامل بافت، چوب و فلز، نقاشی، خوشنویسی، طراحی، کاریکاتور و گرافیک برگزار شد.


دبیر اجرایی سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی- هنری فارس اظهار داشت: استان فارس علاوه بر نتیجه پرافتخار دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری، موفق به کسب ۳ رتبه اول، ۱ رتبه دوم و ۲ رتبه سوم در سرود همگانی، رتبه سوم کرال فرهنگیان، رتبه اول نقاشی همگانی و استان برتر در دهمین جشنواره هشتمین خورشید ولایت به دست آورد، که جا دارد این افتخارات را به تمامی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا تبریک گفت. امید است در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ شاهد درخشش بیش از پیش دانش آموزان و فرهنگیان در تمامی عرصه‌های فرهنگی هنری باشیم.
انتهای پیام/ر

برتری دانش آموزان فارسی در مسابقات هنری کشور

نظر شما