شناسهٔ خبر: 21002481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

همسر نواز شریف سرطان گرفت

با مثبت اعلام شدن آزمایش سرطان حنجره کلثوم نواز همسر نخست‌وزیر سابق پاکستان، این مهره حزب نواز نیامده حذف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، با مثبت اعلام شدن آزمایش سرطان حنجره کلثوم نواز همسر نخست‌وزیر سابق پاکستان، این مهره جدید حزب نواز هنوز پای به میدان رقابت نگذاشته از دور کنار رفت.
به نظر می‌رسد قطار بخت و اقبال نواز شریف کماکان روی ریل بدشانسی حرکت می‌کند و مهره‌هایی که او برای ریاست حزبش در نظر می‌گیرد یکی پس از دیگری از دست می‌روند.
باید توجه داشت که او نمی‌تواند رهبری حزبش را به دست فردی غیر از خانواده‌اش بسپارد زیرا ممکن است مدیریت حزب را برای همیشه از دست بدهد.
ولی اینک تنها فردی که باقی مانده بود و نواز شریف می‌توانست به او اعتماد کند نیز به دلیل ابتلا به سرطان خود به خود از میدان سیاست کنار گذاشته شده است.
در ابتدا گمان می‌شد که رهبری حزب نواز پس از رد صلاحیت او به عهده شهباز شریف برادر او باشد، ولی حضور دکتر قادری در خیابان‌های لاهور و اینکه به احتمال فراوان شهباز شریف نیز به جرم قتل مردم در حادثه مادل تاون در روزهای آتی محاکمه شود، باعث شد تا خیال واگذاری حزب به او از سر نواز شریف خارج شود.
از سویی دیگر فرزندان نواز شریف یعنی «مریم، حسن و حسین» همگی در شرف محاکمه به دلیل فساد اقتصادی هستند و اگر اداره پاسخگویی ملی پاکستان آنان را مجرم اعلام کند قطعا مجازات خواهند شد، پس امکان سپردن حزب و حکومت به دست آنان نیز وجود ندارد.
کلثوم نواز همسر وی تنها گزینه باقیمانده بود که نام او در پرونده‌های فساد اقتصادی نبود و در اصل منع قانونی برای تصدی پست مهم ریاست حزب نواز و حتی نخست‌وزیری برای او وجود نداشت.
هر چند سیاستمدارانی چون «آصف علی زرداری» و «عمران خان» ورود همسر نواز شریف به میدان سیاست را فاجعه‌بار دانسته بودند ولی او از لحاظ قانونی او می‌توانست عهده‌دار این مناصب باشد و خیال نواز شریف را راحت کند.
اینک مشکلات نواز شریف با ابتلای همسریش به سرطان حنجره بیشتر هم خواهد شد و او علاوه بر پیدا کردن یک رهبر مناسب برای حزبش باید به فکر درمان کلثوم نواز نیز باشد.
هر چند پزشکان انگلیسی سرطان او را غیر پیشرفته و قابل درمان دانسته‌اند ولی در هر حال رسانه‌ای شدن این خبر تبعات گوناگونی برای نواز شریف و حزبش به بار خواهد آورد و ممکن است به شکست پیش از موعد در انتخابات سال آینده نیز ختم شود.
حال باید منتظر ماند و دید این سیاستمدار 67 ساله پاکستانی برای رها شدن از بند مشکلاتی که عمران خان برای او به وجود آورده است چه فکری می‌کند.

نظر شما