شناسهٔ خبر: 21002442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بدهی مالیاتی سازمان لیگ به خاطر قراردادی که بسته نشد

منبع: تسنیم

سازمان لیگ فوتبال ایران باید بابت پولی که هنوز بخش زیادی از آن را دریافت نکرده، بدهی سنگینی به اداره مالیات بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حساب‌های سازمان لیگ فوتبال ایران صبح امروز (چهارشنبه) به دلیل مالیات بر ارزش افزوده مسدود شد و گفته می‌شود این بدهی 175 میلیارد تومان است. مالیاتی که در این سال‌ها پرداخت نشده و علاوه بر آن، جرایمی هم برای سازمان لیگ توسط اداره مالیات در نظر گرفته شده است.

جالب است حساب‌های سازمان لیگ در حالی به دلیل بدهی مالیاتی مسدود شده که بخش اعظمی از این مالیات، برای پولی در نظر گرفته شده که سازمان لیگ دریافت نکرده است. سازمان لیگ سه سال پیش قراردادی را با یک شرکت اسپانسری برای تبلغات محیطی مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول امضا کرد که قرار بود این شرکت 160 میلیارد به سازمان لیگ پرداخت کند که بخش زیادی از آن را پرداخت نکرد. همچنین قرارداد سازمان لیگ با صداوسیما بابت حق پخش تلویزیونی نیز به امضا رسید، اما صداوسیما به تعهدات خود عمل نکرد تا دست فوتبال از این دو بخش که منبع اصلی درآمدهای فوتبال هستند، کوتاه بماند.

این اتفاقات در حالی رقم خورده که اداره مالیات بابت ارقامی که در قرارداد سازمان لیگ با صداوسیما و تبلیغات محیطی نوشته شده، مالیات در نظر گرفته است. علاوه بر مالیات، جرایمی هم برای سازمان لیگ در نظر گرفته شده است که حالا بابت همین اتفاق حساب‌های این سازمان را مسدود کرده‌اند.

نظر شما