شناسهٔ خبر: 21002435 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میراث فرهنگی و صنایع دستی دو بال صنعت گردشگری هستند/ لزوم کاهش هزینه تولید صنایع دستی

علی‌اصغر مونسان گفت: هم‌افزایی حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهبود وضعیت گردشگری می‌انجامد.

صاحب‌خبر -

میراث فرهنگی و صنایع دستی دو بال صنعت گردشگری هستند/ لزوم کاهش هزینه تولید صنایع دستیبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی  در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی صنایع دستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع دستی، هویت ایرانی ما را تجلی می‌دهند، اظهار داشت: ما می‌توانیم با استفاده از صنایع دستی بحث اشتغال را پیگیری کنیم.

وی افزود: این صنعت می‌تواند درآمد خوبی را در شهرهای کوچک ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش تنوع بسته‌بندی صنایع دستی و به روز شدن این صنعت را رمز افزایش صادرات محصولات صنایع دستی دانست و گفت: البته آنچه تا به امروز دیده شده نشانگر رونق این صنعت است.

مونسان درباره صنعتی شدن صنایع دستی بیان کرد: صنعتی کردن صنایع دستی به معنای تولید با تیراژ بالا و کاهش هزینه تمام شده است.

وی افزود: ما باید صنایع دستی را در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی کنیم تا آثار هنرمندان به شکل فله‌ای عرضه نشود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی دو بال گردشگری هستند و امید است که با تقویت این دو شاهد پیشرفت گردشگری باشیم. این درست نیست که حوزه‌های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از هم منفک کنیم بلکه با هم‌افزایی این حوزه ها، وضعیت گردشگری بهبود می‌یابد.

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با وجود ۹۰۰ غرفه از ۳۱ استان کشور امروز کار خود را آغاز کرده و تا 7 شهریور ماه برپاست. 

 

انتهای پیام/

صنایع دستی باید به سمت صنعتی شدن پیش بروند

نظر شما