شناسهٔ خبر: 21002309 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رسالت اصلی دانشگاه آزاد «اسلامی کردن آموزش عالی» باشد

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: رسالت بزرگ دانشگاه آزاد باید اسلامی کردن آموزش عالی در کشور باشد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر سهراب صلاحی امروز، اول شهریور ماه در کارگروه‌ تخصصی مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه آزاد باید برای ایجاد دولت اسلامی گام بردارد و  لازمه‌ دولت اسلامی تربیت نیروهای انسانی در این راستا است. 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است، ولی باید ساماندهی شود، اگر ما بتوانیم دانشگاه بین‌المللی اسلامی را در دانشگاه آزاد محقق کنیم، به ارتقای این دانشگاه نیز کمک خواهیم کرد.

رئیس مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، فرهنگ‌سازی را الزام اول تمدن‌سازی دانست و تاکید کرد: اگر دانشگاه اسلامی تحقق یابد، مهمترین الزام تمدن‌سازی و ایجاد جامعه اسلامی نیز محقق خواهد شد.

صلاحی، کانون تربیت نیروی انسانی را اساتید دانست و تاکید کرد: دانشجویان 80 درصد داشته‌های خود را از اساتید دریافت می‌کنند، بنابراین اگر اساتید ما در دانشگاه‌ها افرادی باشند که بدانند مشکل غرب با ما، تمدن‌سازی اسلامی است، آن زمان تولیدات آنان نیز در راستای این تمدن‌سازی قرار خواهد گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی دانشگاه آزاد این است که می‌تواند در تحقق دانشگاه اسلامی به ما کمک کند و ما امروز خوشحالیم که این دانشگاه از این توانمندی برخوردار است و حتما در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی ایران که فتح قله تمدن اسلامی است، توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام

نظر شما