شناسهٔ خبر: 21002233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

درخواست دولت از مجلس برای رسیدگی فوری به یک لایحه بین‌المللی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ابتدای  جلسه امروز هیئت دولت، گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره منابع و مصارف بودجه عمومی شامل عملکرد گذشته و پیش‌بینی آینده مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون عملکرد بودجه در دوره 1395-1392، عملکرد دوره 5 ماهه اول و پیش‌بینی عملکرد 12 ماهه سال 1396، اهم مصارف قابل تأمین در سقف منابع قابل تحقق و مدل مهندسی و دستیابی به اهداف اصلی و راهبردی برنامه پرداختند.

 گزارش دفتر هیئت دولت درباره آئین‌نامه داخلی و ترکیب کمیسیون‌های هیئت وزیران

در ادامه، دفتر هیئت دولت گزارشی از آئین‌نامه داخلی دولت را به استحضار اعضای دولت رساند.

سپس هیئت وزیران درباره مصوباتی که در دولت یازدهم فرآیند بررسی آنها در کمیسیون‌ها به انجام رسیده و در نوبت طرح در دولت قرار دارد و همچنین پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی که در مراحل مختلف فرایند بررسی در کمیسیون‌های دولت است، تصمیم‌گیری کرد.

 درخواست اولویت از مجلس برای رسیدگی به لایحه موافقت‌نامه چابهار بین دولت‌های ایران، افغانستان و هند

هیئت وزیران همچنین از مجلس شورای اسلامی خواست تا با اولویت، نسبت بررسی لایحه موافقت‌نامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی (موافقت نامه چابهار) بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند اقدام نماید.

لایحه یاد شده، به منظور توسعه و بهبود توانمندی‌های کشورهای ایران، افغانستان و هند برای تسهیل حمل و نقل و گذر کالا و مسافر و با توجه به اهمیت بندر چابهار به عنوان کانون توسعه همکاری های حمل و نقلی و گذری میان سه کشور با هدف بهره‌گیری از امکانات ریلی، جاده‌ای، هوایی و گمرکی این بندر تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

 اعلام نظر دولت درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران در ادامه جلسه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

نظر شما