شناسهٔ خبر: 21002219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نخست وزیر ترکیه با همتای ویتنامی خود دیدار کرد

نخست وزیر ترکیه در دیدار با همتای ویتنامی خود در هانوی بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز چهارشنبه در کنفرانس مشترک خبری با «نگوین سوان فوک» نخست وزیر ویتنام در ساختمان نخست وزیری در هانوی پایتخت این کشور گفت: به آسانی می توانیم حجم تجارت دو کشور را تا سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیارد دلار برسانیم؛ چرا که در این زمینه بسترهای لازم وجود دارد.

نخست وزیر ترکیه در این خصوص گفت: در ویتنام، در این منطقه از خاور دور طی سال های اخیر توسعه های بسیار مهمی صورت می گیرد. ویتنام نیز مانند ترکیه کشوری در حال توسعه و پویا است. دو کشور نقاط تشابه زیادی دارند.

وی ادامه داد: از بابت اینکه نخستین نخست وزیر ترکیه هستم که از ویتنام بازدید می کند بسیار خرسندم. از دیدار با نخست وزیر ویتنام در آینده نزدیک در ترکیه نیز بسیار خرسند خواهیم شد.

گفتنی است پیش از این نشست خبری ۳ توافقنامه همکاری در زمینه های اقتصادی، گمرک و استانداردها با حضور نخست وزیران دو کشور به امضا رسید.

توافقنامه اقتصادی در زمینه‌های مناطق آزاد تجاری، مناطق صادرات، مناطق اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی به امضای نهاد زیبکچی وزیر امور اقتصادی ترکیه و نگوین چی دانگ وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام رسید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما