شناسهٔ خبر: 21002132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش بودجه دهیاری ها در سال96

امیرآبادی گفت: در سال ۹۶ برای عمران و آبادانی بیشتر روستاها بودجه دهیاری‌ها ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احمد امیرآبادی فراهانی ،عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف و معارفه اعضای شورای پنجم اسلامی شهر قم که در فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به شهادت شهید حججی به دست عناصر داعش اظهار داشت: این شهید سرافراز حجت را برای تمام مردم تمام کرد و این امنیت و آرامشی که امروز کشور دارد مرهون مجاهدت‌های این عزیزان است.

وی افزود:با تأکید بر دشواری‌های نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در حیطه مسئولیتی خود،اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مشکلات و مسئولیت سنگینی بر عهده‌ دارند که از طرف مردم حوزه انتخاباتی خود و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تحت‌فشار و پاسخگویی‌های مداوم قرار دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اهمیت واگذاری امور به دست مردم تصریح کرد: دولت می‌تواند بخش مهمی از مسئولیت‌های خود را به مردم واگذار کند که مهم‌ترین نمود آن در شورا متبلور است تا کارها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

امیرآبادی تاکیدکرد: افزایش کارایی شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد توجه قرار داد و در برنامه ششم توسعه جایگاه مناسبی برای شورا در نظر گرفته‌شده است که شورای محترم نگهبان نیز باید آن‌ها را تأیید کند تا شاهد بالندگی بیشتر این نهاد مردمی باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: یکی از کارهای مهم به‌منظور ارج نهادن به نهاد شورا تصویب قانون انطباق در مجلس شورای اسلامی بود که سبب شد تصمیم‌گیری‌های شخصی کاهش پیدا کند و منطق جمعی و استدلال در مصوبات شورا غلبه داشته باشد.

وی ادامه داد:برخی اختلافات بین شورا با نهاد شهرداری‌ها را مورد توجه قرار داد و قانون تحقیق و تفحص نیز ازجمله اقدامات مؤثر مجلس شورای اسلامی در زمینه کارآمدی بیشتر شورا تصویب‌شده تا اختلافات بین این دو نهاد با حضور اعضای هر دو دستگاه قابلیت پیگیری داشته باشد.

امیرآبادی تصریح کرد:شروع قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها را نیز گامی مؤثر در ارائه خدمات این نهاد دانست و  با اجرایی شدن این قانون بودجه و اعتبارات شهرداری نیز می‌تواند در مسیر پایدار و مستمر پیگیری شود همچنین در سال 96 برای عمران و آبادانی بیشتر روستاها بودجه دهیاری‌ها 6 برابر افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی برخی بی‌ اخلاقی‌های انتخاباتی در شورای پنجم را نیز مورد توجه قرار داد و برخی از نامزدها در نهایت بی‌انصافی و بدون در اختیار داشتن هیچ‌گونه سند و مدرکی اقدام به نشر انواع دروغ و شایعه در فضای مجازی می‌کردند که بسیار ناراحت‌کننده بود.

انتهای پیام/ح

 تصویب قانون تحقیق و تفحص در مجلس برای کارآمدی بهتر شوراها

نظر شما