شناسهٔ خبر: 21001916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

پروژه‌های هفته دولت در استان هرمزگان ۳۷ درصد افزایش می‌یابد

R7720/P1336/S6,58/CT11

استاندار هرمزگان از رشد ۳۷ درصدی پروژه های هفته دولت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت که با حضور نماینده‌های رسانه‌های گروهی برگزار شد، اظهار داشت: اگر اطلاع‌رسانی از پروژه‌ها نباشد مردم با دستاوردهای نظام که توسط دولت اجرایی می‌شود آشنا نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به عملکرد دولت و رای اعتماد مجلس به وزرای دولت دوازدهم گفت: امیدواریم در سایه حمایت‌های مقام معظم رهبری وظایف خود را طبق قانون پیش ببریم و سبب توسعه هر چه بیشتر نظام شویم.

استاندار هرمزگان در ادامه به پروژه‌های هفته دولت در این استان اشاره کرد و افزود: امسال برای هفته دولت به نسبت سال گذشته علی‌رغم کمبود اعتبارات شاهد افزایش تعداد پروژه‌ها هستیم.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود ارزش پروژه‌های افتتاح شده در سال اخیر را 18 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه‌های هفته دولت دارای رشد 37 درصدی نسبت به مدت مشابه است.

وی ادامه داد: فصول مسکن و شهرسازی، حمل و نقل، بهداشت و سلامت، انرژی و آموزش بیشترین پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالیست که بیشترین پروژه‌ها به ترتیب در بندرعباس، میناب، جاسک، بستک و سپس حاجی‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: بیشترین افزایش حجم و تعداد پروژه‌ها در هفته دولت جاری نسبت به هفته دولت سال قبل مربوط به فصول حمل و نقل دارای رشد 414 درصدی، ‌بهداشت 246 درصدی و فصل آموزش با رشد 20 درصدی است.

رفع کمبود اعتباری با وارد سازی سرمایه‌های خارجی

جادری گفت: همگان با کمبود نقدینگی در دولت و مشکلات پیش رو آشنا هستند، اما امیدواریم در آینده با رفع مشکلاتی که در راه سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد، شاهد رفع کمبود اعتباری با وارد سازی سرمایه‌های خارجی باشیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید میزان منابع درآمدی مالیاتی و عوارضی از منابع درآمدی نفت و گاز پیشی گرفته است، بیان داشت: امروز دولت با هدف حذف نوسانات مالی و معیشتی از زندگی مردم به کنترل تورم روی آورده است.

جادری گفت: توجه ویژه رئیس جمهور به مبحث اقتصاد سبب نصب معاون اقتصادی و سایر بخش‌های مربوطه به اقتصاد شده است که این نشان از رویکرد عمیق دولت به خروج از رکود و تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پس از برجام حجم سرمایه‌گذاری‌های واقع شده در توسط خارجی‌ها در ایران قابل تامل است، افزود: در حال حاضر طرح‌های بسیار بزرگی در هرمزگان در مرحله مطالعه و یا تدوین است که می‌تواند علاوه بر تقویت موقعیت اقتصادی هرمزگان در بعد ملی در بعد استانی و منطقه‌ای نیز بر زندگی مردم تاثیرات قابل تاملی خواهد داشت.

وی به اهمیت حضور بخش خصوصی در مدیریت امور اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و گفت: به عنوان گذشته طی روزهای گذشته مدیر عامل یکی از شرکت‌های دولتی در نشستی که داشتیم گفتند که اداره مجموعه مربوطه دیگر به صورت دولتی ممکن نیست و بهتر است اینگونه شرکت‌ها به بخش خصوصی وارد شود.

جادری یادآور شد: در هرمزگان نیز تجربیات خوبی در باب واگذاری از جمله واگذاری شرکت آلومینیوم "المهدی" و "هرمز جنوب" به بخش خصوصی داریم که سبب تولید مناسب و تامین هزینه‌های انرژی از طرف مالک این واحدها شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به فعالیت طرح ملی واحد تولیدی صبافولاد در غرب بندرعباس، اضافه کرد: این واحد، تولیدکننده مواد اولیه فولاد است که تقریبا آماده افتتاح بوده و برای آغاز به کار آن از مقامات رده بالای دولت دعوت به عمل می‌آوریم.

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست افزود: تا سال 92، هزار و 627 روستا در هرمزگان برقدار بود که در ابتدای سال 96 تعداد این روستاها به هزار و 724 مورد رسیده است.

روستای بدون برق نداریم/ احداث بندر منطقه ویژه

جادری با بیان اینکه در دولت یازدهم با رشد شش درصدی برق‌رسانی روبرو بوده‌ایم، گفت: الان در هرمزگان روستای بدون برق بالای 20 خانوار نداریم.

وی همچنین از احداث بندر منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان و نیروگیری برای احداث این بندر خبر داد و گفت: در شرق هرمزگان نیز نیروگاهی که با سرمایه‌گذاری دولت روسیه شروع شده، در حال طی مراحل بانکی و آغاز پروژه است که توان ایجاد سه هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: امور مربوط به احداث پالایشگاه هرمز در جاسک واقع در شرق استان و یک واحد پتروشیمی در بندرعباس نیز آغاز شده است.

وی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جزایر لارک و هرمز اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط با کشورهای همسایه نیز اقدامات خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان در پایان افزود: رویه صدور محصولات از استان به قطر به صورت خودجوش است و تاکنون به ساختاری رسمی در این حوزه دست نیافته‌ایم که امید است در آینده این مهم نیز صورت گیرد کما اینکه اکنون همین میزان محصول نیز از طریق بنادر باهنر و لنگه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما