شناسهٔ خبر: 21001426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

تلاش‌های اسرائیل برای نفوذ به آفریقا

ایسنا

پایگاه عبری زبان "أن. آر. جی" اعلام کرد که تل آویو برای تحقق اهدافش در آفریقا مُصر است و برای شرکت در نشست توسعه و امنیت سران آفریقا- اسرائیل در اکتبر آتی در توگو با مشارکت تعدادی از مقامات آفریقایی آماده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، پایگاه عبری زبان "أن. آر. جی" اعلام کرد که تل آویو برای تحقق اهدافش در آفریقا مُصر است و برای شرکت در نشست توسعه و امنیت سران آفریقا- اسرائیل در اکتبر آتی در توگو با مشارکت تعدادی از مقامات آفریقایی آماده می‌شود.

طبق گزارش این پایگاه، مصر، مراکش، الجزایر، نیجریه، و دیگر کشورهای اسلامی مخالف ورود اسرائیل به قاره آفریقا هستند.

ان. آر. جی گزارش داد، فعالان فلسطینی اخیراً شروع به کمپینی برای هشدار به کشورهای آفریقایی شرکت کننده در نشست سران در توگو کردند. کمیته مردمی حمایت از فلسطین در خارج خواهان تحریم این نشست سران شد چراکه صحبت‌ها پیرامون برقراری روابط با رژیمی است که بر اساس تبعیض نژادی عمل می‌کند.

نهادهای سیاسی و دیپلماتیک اسرائیل از چند ماه قبل به ویژه پس از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به چند کشور آفریقایی، برای مقدمه چینی این نشست کار می‌کنند.

قرار است که نتانیاهو در نشست سران توگو با ۱۰ رهبر آفریقایی دیدار کند.

پایگاه ان. آر. جی گزارش داد که فوره گناسینگبه، رئیس جمهور توگو اخیراً به اراضی اشغالی سفر کرد و گفت که امیدوار است "اسرائیل به آفریقا و آفریقا به اسرائیل بازگردد".

در همین حال، این پایگاه از "رویارویی شدید" برای جلوگیری از اینکه اسرائیل عنوان ناظر را در اتحادیه آفریقا کسب کند، خبر داد.

نظر شما