شناسهٔ خبر: 21001319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پزشکان ناجی زندگی بیماران هستند/ سرانه‌های بهداشت و درمان بهارستان تشنه توجه مسئولین می باشد

یکم شهریورماه مصادف با روز پزشک در کشور، به بهانه مناسبی برای تشکر از زحمات این قشر و پرداختن به مشکلات بهداشت و درمان جامعه می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، علم طب و پزشکی در تمام دنیا دارای جایگاه ویژه و خاصی می باشد، چرا که پزشکان ناجی جان انسان‌ها می باشند، و نبود علم پزشکی سبب افزایش آمار مرگ و میر و گسترش بیماری‌های موثری که مقابله با آن‌ها نیازمند داشتن علوم خاصی است، می گردد.

بنابر این گزارش به دلیل اهمیت علم پزشکی در جهان، برخی کشورها در تقویم خود، یک روز را به نام روز پزشک نامگذاری کرده‌اند، که از جمله آن‌ها کشورهایی نظیر آمریکا، کوبا، ویتنام و هند می باشند، و در ایران نیز اول شهریورماه، که مصادف با زادروز بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی می باشد را روز پزشک نامیده‌اند.

دلیل این نامگذاری تقدیر و سپاس از تألیفات و خدمات بوعلی سینا، به علوم پزشکی که تحولات عظیمی در این علم ایجاده کرد، و فعالیت وی در این رشته، و همچنین تجلیل از پزشکان سطح کشور می باشد.

پزشکی حرفه و علمی است که هیچ زمانی انسان‌ها از آن بی‌نیاز نبوده‌اند، چرا که بیماری و مشکلات جسمی همیشه وجود داشته و هست، و هر پزشک با ادای یک سوگند متعهد به نجات زندگی بیماران می شود، اما رسالت آن‌ها تنها محدود به قابلیت و توانایی علمی پزشکی نمی شود، بلکه یک پزشک ماهر علاوه‌بر داشتن تخصص در امر خطیر پزشکی باید به ویژگی های دیگری نظیر بردباری، راز داری، نیک‌خلقی، مهارت‌های ارتباطی و ... نیازمند است.

اما تنها حضور پزشکان در یک جامعه ضامن سلامتی آن جامعه نمی باشد، چرا که می بایست مراکز درمانی و بهداشتی مجهز و استاندارد در هر جامعه‌ای برای حضور و فعالیت پزشکان وجود داشته باشد، که متاسفانه در برخی از مناطق مشکلات کمبود سرانه‌های بهداشت و درمان همچنان وجود دارد.

شهرستان بهارستان در گذشته یکی از مناطقی به شمار می رفت، که دچار کمبود شدید سرانه‌های بهداشتی و درمانی بود، اما با احداث بیمارستان امام حسین (ع) در شهرگلستان و همچنین در دست ساخت و تجهیز بودن برخی از پروژه‌های درمانی در نسیم شهر و صالحیه نظیر درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی این مشکلات تا حدی رفع شده‌اند.

درپایان گفتنی است که شهرستان بهارستان به دلیل تراکم بالای جمعیت و حضور در حاشیه کلان شهر بزرگ تهران، نیازمند توجه بیشتر در بخش‌هایی نظیر بهداشت و درمان، ورزش، فرهنگ و... است، و روز پزشک بهانه مناسبی برای آغاز پرداختن به این امور و بیداری مدیران شهرستانی است.

انتهای پیام/

نظر شما