شناسهٔ خبر: 21001275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تغییرات ۵۰ درصدی باید در کابینه مدنظر قرار گیرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اختلاف‌نظرهای جزئی نباید باعث شود تا در مقابل افراد موضع‌گیری داشته باشیم، اظهار کرد: رایزنی‌ها برای کابینه امری رایج در نظام‌های مردم‌سالار است و به نظر می‌رسد باید تغییرات ۵۰ درصدی در کابینه صورت گیرد.

صاحب‌خبر -
جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سیاست فراکسیون امید حمایت از دولت روحانی است، به برخی از مسائل مطرح در رابطه با انتظار اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور در خصوص ترکیب کابینه پرداخت و گفت: رایزنی و چانه‌زنی‌ها برای اعمال تغییرات در کابینه امری رایج در نظام‌های مردم سالار است که برخی با اعمال نفوذ و فشار در صدد حضور یا عدم حضور افرادی در دولت دوازدهم هستند.

وی با اشاره به این‌که اصلاح‌طلبان با توجه به حمایت‌های بی‌قید و شرطی که در انتخابات از روحانی به عمل آوردند، انتظاراتی از او دارند، اظهار کرد: این در حالی است که به برخی از این انتظارات توجه نشده اما با این حال رویکرد آقای روحانی را در ادامه مسیر اصلاح‌طلبی ارزیابی می‌کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم‌چنین با بیان این‌که گفتمان آقای روحانی از جنس اصلاح‌طلبی است، گفت: ممکن است روش وی تا اندازه‌ای متفاوت باشد و همین خصلت بوده که باعث شده اصلاح‌طلبان حمایت بی‌چون و چرا از او داشته باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با اعتقاد به این‌که تغییرات قریب به ۵۰ درصدی باید در کابینه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد:‌ صرف این‌که اختلاف‌نظر جزیی وجود داشته باشد و یا فردی اصلاح‌طلب نبوده و میانه‌رو باشد دلیلی نمی‌شود که در مقابل این افراد موضع‌گیری داشته باشیم، البته آقای رحمانی‌فضلی هم جزو این گزینه‌ها است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور در برگزاری دو انتخابات اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۶ و هم‌چنین گشایش خانه احزاب، صدور مجوز برای حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت عملکرد و کارنامه خوبی داشته است و حتی توجه ویژه‌ای به توسعه متوازن در استان‌ها داشته است.

میرزایی در ادامه اظهار کرد: در ارتباط با عملکرد استانداران و فرمانداران نیز وزیر کشور ارزیابی دقیقی انجام داده و مقرر شده تا بر اساس این ارزیابی و همکاری با سایر نهادها تغییراتی در این حوزه به وجود آید.

وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌هایی که اعضای فراکسیون امید در توجه به مطالبات مردم دارند باید در این خصوص هم‌اندیشی کرده و به پیشبرد امور کمک شود تا بر  روی معیارها اجماعی با وزارت کشور داشته باشیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس خاطرنشان کرد:‌بیش‌ترین نقدی که به رحمانی‌فضلی وجود داشته در حوزه‌ انتصابات و مدیران ستادی و استانی وزارت کشور است که در این ارتباط هم به نظر می‌رسد این مساله قابل حل باشد.

وی درباره این‌که یکی از انتقادات به وزیر کشور مربوط به مینو خالقی در انتخابات مجلس است، گفت: این موضوع جزو اختیارات وزارت کشور نبوده و چنین اجازه‌ای را قانون نمی‌دهد، ما اصلاح‌طلبان که دغدغه‌ قانون را داریم باید بیش‌تر از دیگران این مساله را مراعات کنیم، اما به هر حال با قوانین موجود، شورای نگهبان این اجازه را نداده است در عین حال وقتی این گونه شد ما نباید موضعی بگیریم که مشکلات بیش‌تر شود زیرا در نهایت شورای نگهبان تصمیم‌گیر بوده است.

نظر شما