شناسهٔ خبر: 21001077 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از ورزش در استان کردستان /

نخستین جشنواره بین المللی دف نوازی هشتم شهریور در سنندج برگزار می شود

سنندج - ایرنا - رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: اولین دوره جشنواره بین المللی دف نوازی 'دف نوای رحمت' با حضور دف نوازان برجسته داخلی و خارجی روزهای هشتم تا دهم شهریور به میزبانی سنندج برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امین مرادی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره بین المللی دف نوازی 'دف نوای رحمت' در سه بخش بین الملل، اصلی و ویژه برگزار می شود.
وی افزود: فراخوان این دوره از جشنواره خرداد ماه سال جاری اعلام و تا 19 مرداد، در مجموع 324 اثر از 25 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به رشد چهار درصدی تعداد آثار ارسال شده به جشنواره نسبت به دوره گذشته گفت: امسال داوری جشنواره توسط خلیفه عبدالرحمان غوثی، منصور مرادی، شهرام منصوری و خلیفه جلال زندسلیمی انجام شد.
مرادی هدف از برگزاری جشنواره را ترویج مضامین و مفاهیم رفیع انسانی اسلامی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی و توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره از 2 جلد کتاب آموزش دف نوازی تولید حوزه هنری و سی دی تصویری آموزشی خانقاهی دف نیز رونمایی می شود و هنرمندان پیشکسوت دف نوازی تجلیل خواهند شد.
به گزارش ایرنا، هفتمین دوره جشنواره سراسری دف نوازی 'دف نوای رحمت' و نخستین دوره بین المللی جشنواره باشعار 'هنر، همگرایی، مهربانی هشتم تا دهم شهریور در سنندج برگزار خواهد شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102

نظر شما