شناسهٔ خبر: 21001007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدبیر و امید برای تولید و اشتغال

841 پروژه در خراسان شمالی آماده بهره برداری شد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی بهره برداری از 24 پروژه عمران شهری با 150 میلیارد ریال و 220 پروژه عمران روستایی با 100 میلیارد ریال اعتبار را از پروژه های مهم این هفته عنوان کرد.
صالحی گفت: پروژه های هفته دولت در استان با حضورسیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: بهره برداری از طرح توسعه فرودگاه بجنورد، بهره برداری از بخش قابل توجهی از باند دوم محور بجنورد به گلستان، گازرسانی به 75 روستا، آبرسانی به ساکنان 17 روستا از جمله طرح های قابل افتتاح در هفته دولت است و همچنین بهره برداری از ساختمان دانشکده پزشکی بجنورد، کلینیک ویژه اسفراین و17 خانه بهداشت و سلامت شهری و روستایی دراین هفته آغاز می شود.
وی از آغاز عملیات اجرایی طرح اوره 2 خبر داد و گفت: مجوزهای اجرای این طرح به عنوان طرح توسعه ای در واحد مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی گرفته شده و بزودی اجرایی می شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره اجرای پروژه ریلی مشهد-بجنورد- گرگان گفت: این پروژه ریلی درنشست های مختلف مطرح شده است اما این استان نقشی در اجرایی شدن آن ندارد و از طریق استان های خراسان رضوی و گلستان پیگیری می شود.
وی درباره اجرای پروژه ریلی جوین-اسفراین- بجنورد با اشاره به اینکه 300 میلیون دلار اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص می یابد گفت: پروژه ریلی مزبور در 2 قطعه در حال اجرا است که یک قطعه 90 درصد و دیگری 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

** وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان
استاندار خراسان شمالی درباره وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در استان اظهار کرد: اکنون اجرای 2 نیروگاه 30 مگاواتی با مشارکت سرمایه گذار خارجی در استان آغاز شده و یک شرکت نیز برای ساخت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی اعلام آمادگی کرده است.
صالحی خاطرنشان کرد: یک شرکت نیز برای راه اندازی خط تولید بتن سبک در خراسان شمالی ابراز تمایل کرده که قرار است تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان را وارد استان کند.
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنیم افزود: معتقد هستیم سرمایه گذاری خارجی علاوه بر جذب منابع مالی، سبب کسب فناوری روزمی شود.

**فرودگاه بجنورد درمکان مناسبی ساخته نشده است
استاندار خراسان شمالی گفت: مکان فرودگاه بجنورد به لحاظ سوق الجیشی مکان مناسبی نیست و این طرح در مکان مناسبی اجرا نشده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در نشست با خبرنگاران با اشاره به بروز مشکل نشست هواپیماها در فرودگاه بجنورد در شرایط نامساعد آب و هوایی اظهار کرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ سوق الجیشی در مکان مناسبی ساخته نشده است و کاسه ای بودن شهر سبب می شود تا نشست هواپیماها در این فرودگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی با مشکل جدی روبه رو شود.
وی تصریح کرد: در این زمینه به اعضای شورای شهر پنجم مرکز استان پیشنهاد دادم که جابجایی مکان فرودگاه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: فرودگاه باید در مکانی وسیع تر اجرایی شود تا مشکل نشست و برخاست هواپیماها برطرف شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: شهر بجنورد به لحاظ مکانی، منطقه مناسبی برای برقراری پرواز هواپیماهای باری است می توان در این زمینه برنامه ریزی کرد و از مزایای اقتصادی و درآمدی آن بهره برد.
وی تصریح کرد: باند فرودگاه استان گلستان اجازه نشست و برخاست هواپیماهای باری را نمی دهد و فرودگاه شهر مشهد نیز به لحاظ ازدحام تقاضا برای جابه جایی مسافر، اجازه جابه جایی بار با هواپیما را ندارد اما بجنورد در شمال شرق کشور می تواند مکان خوبی برای پروازهای هواپیماهای باری باشد.
وی درباره افزایش پروازها از فرودگاه بجنورد گفت: افزایش پروازها توسط استانداری پیگیری می شود و حاضر هستیم در این زمینه برخی هزینه ها را تامین کنیم.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده و روز پایانی آن سالروز شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت ایران در سال 1360 است.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما