شناسهٔ خبر: 21000943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند تسهیلات ارزان قیمت 5 ساله دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

بگزارش خبر گزاری صداوسیما مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت به متقاضیان خرید و یا نوسازی خودرورهای سنگین حمل و نقل مسافر تا 75 درصد قیمت خودرو تسهیلات 6 تا 10 درصد 5 ساله اعطا میشود. اعطای  تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
مقبلی  افزود به متقاضیان خرید ناوگان حمل و نقل روستایی نیز تا سقف 25 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد داده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  کرمان گفت در هفته دولت 13 طرح با اعتبار بیش از 60 میلیارد تومان شامل روکش و اصلاح محورها،تعمیر پلها و احداث راهدارخانه ها به بهره برداری می رسند.
وی همچنین گفت در استان کرمان بیش از 10 هزار کیلومتر راه آسفالته وجود دارد که برای نگهداری و ایمن سازی آنها شامل احداث شانه خاکی،روکش،تعمیر،خط کشی،علامتگذاری، اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب گاردریل امسال بیش از 96 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
بگفته مقبلی بزودی دوربینهای کنترل سرعت متوسط استان از 28 دستگاه به 130 دستگاه میرسد که با آنها 2 هزار کیلومتر از محورهای استان رصد و پیش بینی شده که حوادث تا 70 درصد کاهش یابند.
وی همچنین از نصب سامانه ماهواره ای سپهتن (سیستم پیمایش هوشمند تردد ناوگان) روی اتوبوسهای جاده ای استان برای کنترل سرعت،مسیر و حرکات رانندگان خبر دادو افزود با استفاده از این سیستم درصورتی که رانندگان تخلفی شامل سرعت غیرمجاز،خوردن و آشامیدن،صحبت با تلفن همراه،خواب آلودگی،جابجایی مسافر و بار غیرمجاز و یا توقف بی مورد داشته باشند در اولین ایستگاه پلیس با آنها برخورد خواهد شد.

نظر شما