شناسهٔ خبر: 21000855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارشناسان سازمان ملل مطرح کردند

آمریکا نژادپرستی را بی قید و شرط محکوم کند

«کمیته محو همه اشکال تبعیض نژادی» سازمان ملل بدون اشاره به نام دونالد ترامپ، از آمریکا خواسته بدون قید و شرط، اقدامات و جرایم مرتبط به نژادپرستی را محکوم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به وقایع «شارلوتسویل» و انتقادات از مواضع دونالد ترامپ در قبال سفیدبرتر پندارها، یک کمیته سازمان ملل که مسئولیتش مقابله با نژادپرستی است، هم به این موضوع واکنش نشان داده است.

کمیته «محو همه اشکال تبعیض نژادی» سازمان ملل بدون اشاره به نام دونالد ترامپ، از آمریکا خواسته بدون قید و شرط، اقدامات و جرایم مرتبط به نژادپرستی را محکوم کند.
 
به گزاش رویترز، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل از آمریکا خواستند که «بی قید و شرط و صراحتا» اقداماتی از قبیل سخنرانی نژادپرستانه و جرایم مرتبط با نژادپرستی را محکوم کند.

در بیانیه کمیته «محو همه اشکال تبعیض نژادی» سازمان ملل نامی از «دونالد ترامپ» برده نشده اما در آن آمده که این کمیته «از اینکه، بالاترین سطح سیاسی ایالات متحده آمریکا در رد کردن بی قید و شرط حوادث و تظاهرات خشن نژادپرستانه و محکوم کردن آنها ناکام مانده، دچار آشفتگی و ناراحتی شدیم».

«آناستازیا کریکلی» رئیس هیات 18 نفره کارشناسان مستقل  سازمان ملل در این باره گفته است: «ما از چنین تظاهرات نژادپرستانه(در شارلوتسویل) که در آن علنا شعارهای نژادپرستی داده شد و مورد استقبال سفیدبرتر پندارها، نئو نازی‌ها و اعضای «کو کلاکس کلن» قرار گرفت، دچار اضطراب و آشفتگی قرار گرفتیم».

انتهای پیام/م

نظر شما