شناسهٔ خبر: 21000721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ویدئوی تبلیغاتی جدید کره شمالی،‌حمله به گوام شبیه سازی شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، کره شمالی با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی جدید که در آن حمله موشکی به جزیره گوام آمریکا شبیه سازی شده است هشدار داد واشنگتن «به سبب همه جنایات خود مجازات خواهد شد.»

به گزارش اسپوتنیک، این ویدئو که اولین بار خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی آن را شناسایی کرد توسط پایگاه تبلیغات «اوریمین زوکاری» کره شمالی در اینترنت قرار گرفت. این ویدئو در آستانه تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که روز دوشنبه اغاز شد در سطح اینترنت قرار گرفت.
در این ویدئو، شلیک موشک های بالستیک میان برد هواسونگ-12 به سمت گوام شبیه سازی شده است تا ظاهرا نشان داده شود که کره شمالی در صورت اراده می تواند علیه امریکا دست به اقدام بزند. در این ویدئو به آمریکا هشدار داده می شود که این کشور به سبب «همه جنایات خود مجازات خواهد شد.»
در این ویدئو چهار دقیقه ای با اظهارنظر اخیر کیم راک گیوم فرمانده نیروی راهبردی کره شمالی اغاز می شود که در آن وی می گوید پیونگ طرحی برای ایجاد آتشی فراگیر نزدیک گوام دارد.
در زیرنویس هایی که به زبان کره ای در این ویدئو وجود دارد امده است :«آمریکایی ها باید با چشمان و گوشهایی باز زندگی کنند. آنها شب و روز توسط موشک های هواسونگ-12 شکنجه خواهند شد بدون اینکه بدانند این راکت ها چه زمانی شلیک می شود. آنها در اضطراب و ترس خواهند بود.»
این ویدئو مقامات ارشد آمریکایی از قبیل مایک پنس معاون رئیس جمهور، جیم ماتیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را نشان می دهد که در شعله های آتش احاطه شده اند.
­

نظر شما