شناسهٔ خبر: 20999934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جوروند:

حمایت ازکانون های مساجد روستایی خوزستان با همکاری بنیاد برکت/ راه اندازی ۴۰۰ کانون در سال جاری

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: در دیدار با رئیس بنیاد برکت استان بنا شد اعتباراتی جهت تعمیر و تجهیز کانون های مساجد روستایی و حاشیه ای جذب شود که این اقدام می تواند در رفع بسیاری از مشکلات کانون های مساجد مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از نتایج دیدار با رئیس بنیاد برکت استان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: صبح امروز (1 شهریور) به همراه حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان، دیداری با دکتر حجازی رئیس بنیاد برکت خوزستان داشتیم.

 

وی تصریح کرد: در این دیدار بنا شد دکتر حجازی یک پیگیری در حوزه فرهنگی بنیاد برکت در سطح کشور انجام دهد و بتواند محلی برای اعتبارات در حوزه کانون های مساجد تعریف کنند.

 

وی افزود: همچنین بنا شد آمار کلی کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی و حاشیه ای از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان به بنیاد برکت خوزستان ارسال شود تا بتوان جهت پشتیبانی از این کانون ها هم در حوزه تجهیزات و هم تعمیرات محلی از اعتبارات را از بنیاد برکت تهران جذب کرد.

 

جوروند، با بیان اینکه این اقدام می تواند در رفع بسیاری از مشکلات کانون های مساجد مؤثر باشد، اضافه کرد: اگر بتوانیم اعتباری از بنیاد برکت و تملک دارایی که از طریق استانداری داده می شود، جذب کنیم، نوید بسیار خوبی برای کانون های مساجد هم در حوزه تعمیر و هم تجهیز خواهد بود.

 

وی با اشاره به جایگاه کانون های مساجد در برنامه های سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عنوان کرد: همه کانون های مساجد ما پایگاه های فرهنگی هنری هستند برای فعالیت های مختلف؛ ضمن اینکه سال گذشته چندین برنامه از جمله جشنواره شعر دفاع مقدس و مدافعان حرم با عنوان «به رنگ انار» در شوشتر و سوگواره «دلنوشته هاعاشورا» در لالی و ... را برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اذعان داشت: امسال هم چند برنامه شعر در حوزه شعر نماز برای کانون های مساجد تنظیم خواهیم کرد و به زودی فراخوان آن را ارسال می کنیم که با این برنامه ها اتفاق خوبی در حوزه کانون های مساجد خوزستان رقم خواه خورد.

 

وی ادامه داد: امسال تکیه ما بر رفع مشکلات و معضلات در حوزه تجهیزات و تعمیرات کانون های مساجد است و بعد از فاصله گرفتن از اعتبارات کلان کانون ها که متاسفانه چندین سال است فروکش کرده می توانیم در حد توان این بخش را مورد حمایت خود قرار دهیم.

 

وی اظهار کرد: در دیدار دکتر شریعتی استاندار خوزستان با تعدادی از نخبگان و منتخبان کانون های مساجد، خوشبختانه قول و قرارهای خوبی داده شد که از جمله می توان به احداث فرهنگسراهای قرآنی در خوزستان اشاره کرد که بنا شد استاندار از طریق سازمان مدیرت برنامه و بودجه استان این موضوع را دنبال کند تا بتوانیم در سطح استان هم فعالیت های قرآنی خوبی داشته باشیم.

 

جوروند، به مصوبه مجلس در خصوص راه اندازی کانون های مساجد در کلیه مساجد کشور تا پایان برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یاد آور شد: این اقدام اتفاق خوبی است و در خوزستان امسال نزدیک به 400 کانون به کانون های مساجد استان افزوده می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با افزایش کانون های مساجد در مناطق مختلف استان می توانیم فعالیت ها بسیار خوبی را به ویژه در حوزه فرهنگی، هنری و دینی به خصوص در بحث مناطق حاشیه ای و روستایی که معمولا در این حوزه ها کمتر کار می شود، رقم بزنیم و با این روند کارهای خوب و اتفاقات مطلوبی رقم خواهد خورد.

 

نظر شما