شناسهٔ خبر: 20999669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پروژه های صنعتی با2هزار نفر اشتغال در راه است

8 طرح صنعتی با 2400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری واشتغال برای 2000 نفر در هفته دولت بهره‌برداری خواهند شد.

صاحب‌خبر -

پروژه های صنعتی با2هزار نفر ایجاد شغل در راه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی حسینی‌نژاد گفت: 1.6 میلیون تن آهن اسفنجیِ شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، دو پروژه 2 و نیم میلیون تنی گندله آهن فولاد سیرجان و بوتیای ایرانیان، 100 هزار تن مس کاتد شرکت ملی مس، 26 هزار تن فروآلیاژ رباط و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی افزود: این پروژه‌ها در بحث‌های مربوط به تکمیل زنجیره ارزش افزوده در سنگ آهن، مس و کرومیت است که خام‌فروشی این محصولات سال‌ها استان را آزار می داد .

وی با اشاره به قرارهای اولیه طرح هدفمندی یارانه ها و کمک به تولید گفت: در سال 95 هیچ پرداختی بابت هدفمندی یارانه‌ها به تولید پرداخت نشد و دولت برای کمک به تولید، طرح رونق تولید را اجرا کرد و امسال نیز 30 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان بیش از 36 درصد حقوق دولتی معادن کل کشور را وصول می‌کند.

وی افزود: نخستین دستور کار شورای عالی معادن استان بحث زغالسنگ بود که یکی از چالش‌های استان و کشور است و مصوب شد شرکت زغالسنگ کرمان 100 میلیارد تومان تسهیلات دریافت و از محل حقوق دولتی یارانه سود تسهیلات به این شرکت بدهیم.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: مقرر است 40 درصد هزینه کرد تسهیلات در آماده‌سازی معدن، 20 درصد مسائل ایمنی و مابقی برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی صورت بگیرد و ضمن این‌که به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم و معدن زغال معدن جو باید به مزایده برود.

وی خاطرنشان کرد: علت قیمت بالای تمام شده استخراج زغال، نیروی انسانی مازاد در این مجموعه است که تا 70 درصد قیمت تمام زغال ما را مشمول شده و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

حسینی‌نژاد درباره آخرین وضعیت پتروشیمی کرمان یادآور شد: طرح زیست محیطی پتروشیمی فجر کرمان نیز مصوب شده و مجریان طرح در حال آماده کردن مراحل بعدی پروژه هستند وامید واریم به زودی کلنگ احداث این پروژه عظیم اقتصادی به زمین بخورد.

انتهای پیام/ح

هفته دولت وایجادشغل برای 2هزارنفر درصنعت کرمان

نظر شما