شناسهٔ خبر: 20999123 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه سالانه عکس کاشان گشایش یافت

کاشان- ایرنا- نمایشگاه سالانه عکس کاشان با نگاهی به سیر تحول عکاسی در این شهرستان از آغاز تا دوران معاصر، شامگاه سه شنبه در نگارخانه سهراب سپهری این شهر گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه 16 تابلو نقاشی از «صنیع الملک» و 94 قطعه عکس مرتبط با تاریخ عکاسی جهان، ایران و کاشان در ابعاد‌ گوناگون در معرض دید عموم گذاشته شده است.
این نمایشگاه دارای چهار بخش «تاثیرات متقابل نقاشی و عکاسی در ایران» ، «تاریخ عکاسی جهان تا پایان قرن نوزدهم» ، «تاریخ عکاسی ایران از آغاز تا پایان دوره ناصرالدین شاه» و «تاریخ عکاسی کاشان از آغاز تا دوران معاصر» است.
در بخش تاثیرات متقابل نقاشی و عکاسی 16 تابلو «ابوالحسن خان غفاری» ملقب به «صنیع الملک» نقاش شهیر کاشانی و معرفی آثار این نقاش برجسته در دوران قاجار با هدف تاثیر نقاشی و عکاسی بر یکدیگر به نمایش درآمده است.
معرفی نخستین مخترعان عکاسی در جهان، نمایش عکس های زمان قاجاریه با محوریت ناصرالدین شاه در دربار و «آنتوان سورگین» عکاس عمومی قاجاریه 2 بخش دیگر نمایشگاه سالانه عکس کاشان را تشکیل داده است.
در بخش تاریخ عکس کاشان با نگاهی به سیر تحول عکاسی در این شهر آثاری از دوران قاجاریه مانند «میرزا عبدالله هاشم اف کاشانی» در زمان مظفرالدین شاه، «محمد هلال مقدس» با آثاری از دوران احمدشاه تا دوران پهلوی و عکس های دوران معاصر از 6 دهه قبل تا به امروز با آثاری از امیرمهران آریانپور ، علی معینی و امیر مقامی در معرض دید عموم قرار‌ گرفته است.
همزمان با برپایی این نمایشگاه وسایل موزه عکاسی کاشان شامل دوربین های قدیمی برای علاقه مندان نیز به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه دومین سالانه عکس از 31 مرداد تا سوم شهریور امسال از ساعت 17 تا 21 در نگارخانه سهراب سپهری خانه کاشان برای بازدید عموم دایر است.
این نمایشگاه با همکاری اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان و بخش خصوصی برپا شده است.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما