شناسهٔ خبر: 20997997 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

خوراكى های دوست و دشمن مفاصل بدن

برخى موادغذايى به دليل تركيباتشان مفيد و بعضى براى مفاصل بدن مضر هستند كه ما به چند مورد آن اشاره مى كنيم

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>تغذیه> برخى موادغذايى به دليل تركيباتشان مفيد و بعضى براى مفاصل بدن مضر هستند كه ما به چند مورد آن اشاره مى كنيم.

به گزارش شفاآنلاین، بیماری آرتروز انواع مختلفی دارد اما برخی از نشانه‌ها و علائم در همه انواع این بیماری مشترک هستند از جمله علائم مشترک انواع آرتروز می‌توان التهاب، سفتی، خشکی و درد مفاصل را نام برد.برای کاهش درد و نرم‌شدن مفاصل مى توانيد از برخی موادغذایی و مکمل‌های خاص استفاده کنید.

زنجبیل در پيشگيرى از التهاب رگ‌های خونی و مفاصل موثر است و تنها یک قاشق چایخوری زنجبیل در چای می‌تواند دردمفاصل را کاهش دهد.

زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند با آرتروز مقابله کند.

آووکادو مغذی‌ترین میوه دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و با سرطان(Cancer)، بیماری‌های قلبی، آرتروز و حتی آب‌مروارید مبارزه می‌کند.

سالمون بهترین منبع تامین اسیدهای چرب امگا۳ است و این اسیدهای چرب در آن موجب تعدیل وزن بدن، سلامت(Health) قلب و بهبود سلامت مفاصل مى شود.

 زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه اثرات منفی به‌همراه دارد و یکی از آسیب‌های ناشی از آن درد مفاصل است.

مصرف چربی‌های اشباع‌شده برای کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، انتخاب نادرستی است. کره، پنیر، گوشت‌های چرب و تمام موادی که حاوی چربی‌های اشباع‌شده فراوان هستند.

روغن‌زیتون بکر خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث افزایش التهابات و درد مفاصل می‌شوند.

آناناس حاوی ماده‌ای به‌نام «بروملین» است که خاصیت ضدالتهابی و دارویی دارد؛ دارویی که التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و روند بهبود جراحت ها را سرعت مى بخشد.



نظر شما