شناسهٔ خبر: 20987599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اوباما خشونت‌های شارلوتسویل را برنامه‌ریزی کرده بود

براساس نظریه توطئه زولینگر، اوباما برای مقابله با دولت ترامپ یک «اتاق جنگ» تشکیل داده و حادثه شارلوتسویل بخشی از نقشه او بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، برایان زولینگر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت آیداهو، با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود مدعی شد حادثه شارلوتسویل و درگیری‌‍‌های خشونت‌آمیز در راهپیمایی «سفیدبرترپنداها» در این شهر بخشی از نقشه باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و دیگر شخصیت‌های برجسته حزب دموکرات –از قبیل جرج سوروس، تاجر آمریکایی و رئیس و بنیانگذار مدیریت سرمایه سوروس و تری مک‌اولیف، فرماندار ویرجینیا– برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور بود. طرح این تئوری توطئه باعث انتقادات فراوانی شده است.

براساس نظریه توطئه زولینگر، اوباما برای مقابله با دولت ترامپ یک «اتاق جنگ» تشکیل داده و حادثه شارلوتسویل بخشی از نقشه او بوده است.

راهپیمایی روز 21 مرداد ماه سال جارینژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیا، در پی درگیری میان گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوست‌ها (سفیدبرترپندارها) –از قبیل نئونازی‌ها و گروه نژادپرست کو کلاکس کلان– و معترضان به نژادپرستی، به خشونت کشیده شد. در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند. ترامپ در واکنش به این خشونت‌ها اعلام کرد هر دو طرف – نژادپرستان و معترضان به نژادپرستی– در حادثه شارلوتسویل مقصر بوده‌اند. این موضع رئیس جمهور آمریکا انتقادات فراوانی را در محافل داخلی آمریکا و سطح بین‌المللی به دنبال داشت. این در صورتی است که اوباما در یک پیام توییتری به صراحت نژادپرستان را مقصر این حادثه خواند. این پیام توییتری اوباما به محبوب‌ترین توییت جهان تبدیل شد.

نظر شما