شناسهٔ خبر: 20987547 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قم خبر داد:

بهره برداری از یکهزار و 426 طرح عمرانی طی چهار سال گذشته در قم

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در دویست و چهل و سومین و آخرین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در تالار رضوان شهرداری قم اظهار داشت: در طول این چهار سال تسهیلاتی در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت ، خدمات و ساختمان به ارزش یکصد و 14 هزار و 550 میلیارد ریال پرداخت ، و برغم مشکلات موجود بیش از 28 هزار شغل نیز ایجاد شد.
وی با اشاره به تکمیل و واگذاری 28 هزار و 500 واحد مسکن مهر به اعتبار 17 هزار میلیارد ریال افزود: در این مدت طرح تحول سلامت نیز به میزان بسیار خوبی انجام ، و تهاتر بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری نیز از نکته های برجسته تعامل و هماهنگی موجود میان دستگاه های استان به شمار می رود.
صادقی با اشاره به اینکه پای کار آمدن مدیران و اعلام بدهکاری دستگاه ذیربط خود کار ساده ای نبوده است ، افزود: به عنوان نمونه در استان با معضلی به نام فرودگاه مواجه بودیم و این گروه کور با ظهور و حضور دستگاه قضایی استان رفع شد و در حال حاضر نیز با کارگروهی که تشکیل شده دنبال انجام قسمت های بعدی این طرح هستیم و حمایت های لازم از طرف شهرداری و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان انجام خواهد شد.
عملیات عمرانی فرودگاه قم در بهمن ماه 90 آغاز شد، این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده ، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
استاندار قم در ادامه تاکید کرد: در چهار سال آینده نیز با همین روحیه تعامل و هماهنگی کارهای متعددی از جمله تکمیل طرح آب رسانی به قم ، تغییر الگوی کشت و آبیاری مکانیزه ، بیابان زدایی از حدود 105 هزار هکتار بیابان بحرانی موجود در استان ، تقویت زیر ساخت های گردشگری ، گسترش بنگاه ها و واحدهای اقتصادی خرد و متوسط ، ارتقاء سطح معیشت مردم ، توسعه حمل و نقل شهری و حفاری خط شماره 2 و به احتمال زیاد خط شماره 3 قطار شهری را انجام خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک تشکیل کابینه دولت دوازدهم افزود: با تدبیر و روش صحیح توانستیم جلب اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داشته باشیم.
صادقی همچنین با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه نمایندگان قم افزود: صحنه های جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری واقعا برای من غرور آمیز بود چرا که 2 نماینده از سه نماینده قم یعنی آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس وهمچنین آقای امیرآبادی به عنوان عضو هیات رئیسه در آن حضور داشتند و تذکرهای به موقع آقای امیرآبادی در جهت تعادل سازی و آرامش جلسه رای اعتماد موثر بود.
وی با قدردانی از دستگاه های اجرایی شامل فرهنگی ، صنعتی و اصناف و همچنین از همه اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر افزود: به عنوان عضو کوچک این خانواده شهادت می دهم که در چهار سال گذشته هیچ نقصی در کار شورا مشاهده نشده و همواره صحبت از دوستی و تعامل بوده است.
استاندار قم خاطر نشان کرد: به لطف این همکاری و برغم اختلاف سلیقه های موجود در این مدت 2 انتخابات مجلس دهم و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار ، که به گواهی مسئولان بالادستی ، قم بهترین برگزار کننده در کشور بوده است.
21 عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم در پایان این جلسه با اهداء لوح مورد تقدیر قرار گرفتند ، مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم فردا چهارشنبه در فرمانداری قم برگزار ، و این شورا با 13 عضو رسما کار خود را آغاز می کند.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما