شناسهٔ خبر: 20987433 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنگلبانان ایستاده می میرند

آستارا - ایرنا - خبر درگذشت 2 جنگلبان آستارایی در ارتفاعات بخش لوندویل این شهرستان، این موضوع را در اذهان تداعی کرد که جنگلبانان تا آخرین لحظه عمرشان به صیانت از انفال الهی برمی خیزند و همچون درختان، ایستاده دعوت حق را لبیک می گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا؛ شهروز شریفیان و جلیل فرازی مقدم، انسان های وظیفه شناسی بودند که برای حراست از جنگلها و منابع طبیعی جان خویش را فدا کردند .
عشق به طبیعت و سرسبزی و طراوت جنگل باعث شد تا در مقابل آتش زدن درختان و دست درازی به عرصه های ملی بایستند و حالا بعد از سالها پوشیدن لباس سبز، همکاران جنگلبان خود را در اندوه درگذشتگان سیاهپوش کردند.
جنگلبانان استوار قامت آستارایی شکستن شاخه درختان را برابر با شکستن بال فرشتگان می دانستند و در تمام روزهای انجام مسئولیتشان ریشه زندگی را به ریشه درختان گره می زدند .
گونه های جنگلی و عرصه های زیادی در دل طبیعت آستارا، بودنشان و نفس کشیدنشان را مدیون جنگلبانان هستند و ما هر روز نفس در نفس درختان زندگی می کنیم بی آنکه از چشمان تیز بین پاسبانان جنگل ها یاد کنیم.
پدید آمدن مشکلات تنفسی هنگام خاموش کردن آتش جنگل ها ، و مجروح شدن و مصدومیت به دلیل مقابله با زیاده خواهی های متصرفان اراضی ملی نمونه هایی از هزاران مظلومیت جنگلبانان کشورمان است.
شهروز شریفیان و جلیل فرازی مقدم، حالا دیگر در جمع ما نیستند ولی جنگلبانهای غیور دیگری در گوشه و کنار این خاک، پیام رسان صدای مظلوم جنگل ها هستند، بیایید صدایشان را بشنویم.
یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با 2 واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود 30 نیروی انسانی فعالیت می کند.
خودروی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا عصر (شنبه) در بازگشت از ماموریت، در منطقه لاتون و باباعلی شهرستان آستارا به دره سقوط کرد که بر اثر این سانحه، 2 جنگلبان کشته و هفت جنگلبان دیگر مصدوم شدند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030

نظر شما