شناسهٔ خبر: 20986701 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جزئیات مرگ گروگان در خانه زوج سارق

- زن حیله‌گر خود را خریدار خودروی شاسی بلند جا می‌زد و فروشندگان را به دامی می‌کشاند که برای سرقت از آنها پهن کرده بود.

صاحب‌خبر -

او به طعمه‌هايش آبميوه مسموم تعارف مي‌كرد و پس از آن شوهر صيغه‌اي و پسرش وارد ماجرا مي‌شدند تا نقشه شومي را كه داشتند عملي كنند.رسيدگي به اين پرونده از بامداد 27شهريور سال91همزمان با كشف جسد مردي ميانسال در خيابان مطهري تهران آغاز شد.

دست و پاي اين مرد با نوار چسب بسته شده بود و بررسي‌ها نشان مي‌داد به‌دليل مسموميت جان باخته است. خانواده او به پليس گفتند وي يك روز قبل سوار بر خودروي پرادوي خود از خانه بيرون رفت و ديگر بازنگشت.هرچند معلوم نبود صاحب پرادو با چه انگيزه‌اي به قتل رسيده است اما چند روز بعد كارآگاهان جنايي به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد بعد از مرگ اين مرد از حساب بانكي‌اش پول برداشت شده است. مأموران با دنبال كردن اين سرنخ پسر جواني را به‌عنوان مظنون دستگير كردند.

او ادعا مي‌كرد كارت را از مادرش گرفته و در ادامه از سرقت‌هاي دنباله‌دار مادر و همسر صيغه‌اي او پرده برداشت. در اين شرايط زن و شوهر صيغه‌اي نيز بازداشت شدند. آنها اعتراف كردند تاكنون 7خودروي شاسي‌بلند را سرقت كرده‌اند اما در آخرين مورد راننده پرادو جانش را از دست داده است.

شيوه سرقت‌هاي آنها به اين شكل بود كه پسر جوان شماره تلفن مادرش را روي شيشه خودروهاي شاسي بلند مي‌گذاشت و وانمود مي‌كرد خريدار ماشين است. وقتي مالكان خودروها با زن ميانسال تماس مي‌گرفتند او با آنها قرار مي‌گذاشت و در آنجا به آنها آبميوه مسموم تعارف مي‌كرد.

در محل قرار شوهر صيغه‌اي و پسر اين زن از دور مراقب اوضاع بودند و او از طريق تلفن همراه با آنها در ارتباط بود. وقتي طعمه‌شان بيهوش مي‌شد آنها وي را به مخفيگاه خود در قيامدشت مي‌بردند و در اين مدت گروگان مي‌گرفتند تا شوهر صيغه‌اي، خودرو را به سيستان و بلوچستان منتقل كند و آن را بفروشد و همچنين ديگر اموال طعمه‌ را نيز بالا بكشد. آنها در نهايت طعمه‌شان را در بيابان‌هاي ورامين رها مي‌كردند و سراغ ديگري مي‌رفتند.

زن ميانسال اعتراف كرد كه در آخرين مورد چون سفر شوهرش به شرق كشور طول كشيد او مجبور شده داروي بيهوشي بيشتري به طعمه‌شان بخوراند و همين كار باعث مرگ او شده است.

متهمان مدتي قبل در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شدند. در اين جلسه زن ميانسال همه‌‌چيز را گردن شوهر صيغه‌اي‌اش انداخت و مدعي شد او نقشه سرقت‌ها را كشيده است. او گفت: اين مرد روزگارم را سياه كرد. من از ترس مجبور بودم هرچه مي‌گويد انجام دهم. وي ادامه داد: نخستين طعمه‌مان شوهر سابقم بود.

ما با يكديگر اختلاف داشتيم و مي‌خواستم طلاق بگيرم اين مرد كه همسايه‌مان بود به من كمك كرد. او يك روز به شوهرم آبميوه مسموم داد و وقتي بيهوش شد در جيبش مواد‌مخدر گذاشت و پليس را خبر كرد. به اين ترتيب شوهرم به زندان افتاد و من توانستم از او طلاق بگيرم. بعد از آن بود كه با مرد همسايه به‌طور موقت ازدواج كردم و پس از آن وي مجبورم كرد كه در سرقت‌ها همراهش باشم.

با وجود اين اظهارات مرد ميانسال مدعي شد در قتل دست نداشته و فقط خودروهاي سرقتي را فروخته است. همچنين پسر زن جوان نيز گفت كه در اين ماجرا هيچ نقشي نداشته است.در اين شرايط قضات دادگاه زن ميانسال را به اتهام مباشرت در قتل عمدي صاحب پرادو به قصاص محكوم كردند.

شوهر صيغه‌اي او نيز به اتهام معاونت در قتل به تحمل 10سال حبس محكوم شد. هيأت قضايي همچنين پسر جوان خانواده را به اتهام معاونت در قتل، آدم ربايي و شركت در سرقت مقرون به آزار به تحمل 25سال حبس محكوم كردند. با اعتراض متهمان، پرونده به ديوانعالي كشور فرستاده شد كه حكم زن ميانسال و شوهر صيغه‌اي او تأييد اما رأي دادگاه درخصوص اتهام معاونت در قتل پسر خانواده نقض و پرونده به دادگاه فرستاده شد.

در دور تازه رسيدگي به اين پرونده كه ديروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضي عيسي غفاري برگزار شد ابتدا نماينده دادستان گفت: همه شواهد و مدارك عليه متهم است. او بارها به‌دست داشتن در سرقت مرگبار راننده پرادو اعتراف كرده است و خواستار مجازات وي هستم. در ادامه متهم در دفاع از خودش گفت: همه‌‌چيز زير سر پدرخوانده‌ام بود. من از نقشه او براي سرقت خبر نداشتم.

وي ادامه داد: يك روز وقتي به خانه رفتم ديدم مردي بيهوش در يكي از اتاق‌ها افتاده و دست و پايش بسته است. مادرم گفت او از دوستان شوهرش است و چون با او اختلاف حساب داشته دست و پايش را بسته‌اند. من در ماجرا نقشي نداشتم و اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم و همه‌‌چيز زير سر شوهر صيغه‌اي مادرم بود. با پايان دفاعيات متهم قضات دادگاه وارد شور شدند.

نظر شما