شناسهٔ خبر: 20985462 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

داورزنی در اردوی دوچرخه سواری:

گزارش تیراندازی را به دیوان عدالت اداری را داده ایم

محمدرضا داورزنی گفت: پیرامون مشکلات انتخابات فدراسیون تیراندازی گزارش لازم را به دیوان عدالت اداری داده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان عصر امروز در کمپ تیم ملی دوچرخه سواری واقع در استادیوم آزادی حاضر و از اردوی ملی پوشان بازدید کرد. 

در حاشیه این نشست صمیمانه خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان برنامه های این مجموعه را تشریح کرد. قمری ابراز امیدواری کرد که از بین رکابزنان ایرانی محمد گنج خانلو بتواند در بازیهای داخل سالن آسیا در ترکمنستان نتیجه خوبی را بدست آورد. 

در ادامه محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در جمع ملی پوشان حاضر شد و با بیان اینکه از اخبار روز این رشته در دنیا اطلاعات دقیق و کافی دارم،  گفت: ما این قابلیت را داریم که به سطح اول دنیا برسیم. هیچ موفقیتی بدون تلاش و کوشش میسر نمی شود و باید برای این موفقیت زحمت کشید. همه چیز امکانات نیست بلکه به شما جوانان چیزی که خیلی می تواند در مسیر موفقیت تان کمک کند فعل خواستن می باشد. 

وی با بیان اینکه دوچرخه سواری در آسیا از مقبولیت فراوانی برخوردای است، خاطرنشان کرد: کشور ما به لحاظ شرایط آب و هوایی جزو بهترین ها می باشد و این مسئله می تواند به توسعه این رشته کمک کند.   باید وزارت ورزش به فدراسیون و ورزشکاران دوچرخه سواری کمک کند تا شاهد توسعه بیشتر این رشته باشیم. 

داورزی با ابراز خوشحالی از اینکه تیم ملی از همه ظرفیت های استان های کشور بهره می برد، گفت: مکانیزم جذب استعدادها بخوبی صورت گرفته است. امیدواریم از بین شماها پسرها و دخترهای قهرمان زیادی ببینیم چرا که معتقدم بین شما و قهرمانان مطرح اروپا فاصله ای نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه در گفتگو با رسانه ها گفت: ما در دوچرخه سواری پتانسیل زیادی داریم و به صورت زیر ساختی فعالیتهایی در حال انجام است و بسیار خوشحالیم که به صورت گلخانه ای شاهد حضور برخی افراد نیسیتم و از تمام استانهای کشور در این اردو حاضر هستند.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم رشته دوچرخه سواری در تمام مواد موفق شود. امروز متوجه شدیم مدالهای زیادی در بخش پیست در بازیهای المپیک داریم که به این رشته اختصاص دارد. ما امیدواریم رشته دوچرخه سواری بتواند با کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک  و خود فدراسیون با برنامه ریزی و کمکی که خواهد داشت در آینده ای نزدیک در عرصه بین المللی به فاصله نزدیکی و ناچیزی با رقبای خارجی برسیم. این پتانسیل در دوچرخه سواری ایران وجود دارد.

داورزنی بیان داشت: اقداماتی صورت گرفته است . پیست هایی ساخته شده و پیست هایی نیز در این رشته در حال ساخت است ما امیدواریم با یک تدبیر خاص این پروژه ها را به اتمام برسانیم و باعث زمینه پیشرفت دوچرخه سواری برای جوانان ما فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت فدراسیون هندبال نیز گفت: آقای رحیمی همچنان مصرانه اصرار دارند که استعفایش مورد قبول قرار گیرد. چندین جلسه با وی هفته گذشته داشتیم و صحبت هایی انجام شد و قرار شد مجددا بررسی لازم را در این زمینه داشته باشند. مسئله بر این است که ایشان کماکان اصرار بر این موضوع دارند. امیدواریم  در چند روز آینده این مسئله نتیجه گیری قطعی قرار گیرد. سلطانی فر وزیر ورزش به جمع بندی برسند و ما امیدواریم آقای رحیمی بمانند . نگرانی ما بابت اموراتی است که در فدراسیون هندبال است و این مسئله به زودی مشخص شود. خانواده هندبال نگران نباشند مشکلی از این بابت پیش نمی آید. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مورد مسائل مربوط به انتخابات فدراسیون تیراندازی هم خاطرنشان کرد:  اقدامی که وزارت ورزش و جوانان انجام داد قانونی بود. وزارت ورزش بر اساس آنچه که شعبه اجرای احکام تکلیف کرده بود رییس فدراسیون را برکنار و سرپرست گذاشت و پس از آن انتخابات را برگزار کرد. پس از آن حکم دیگری صادر شد که ما منتظر پاسخ دیوان در مورد تناقضات در صدور آرا هستیم که چطور باید اجرا شود چرا که در حکم اول تاکید و حتی تهدید شد که اگر این حکم اجرا نشود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبیعی است که وزارت ورزش هم وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد، اکنون هم منتظر پاسخ دیوان عدالت اداری هستیم. در مورد تیراندازی نگرانی وجود ندارد و دوستان در فدراسیون کارها را انجام می‌دهند. ما هم تلاش می‌کنیم با کمیته ملی المپیک تعامل بیشتری داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که مشکلی از بابت این مسئله در مجامع بین‌المللی پیش نیاید. ما طبق به عنوان وزارت ورزش و جوانان اختیارمان سرپرست انتخاب کردیم و انتخابات نیز برگزار شد. این صحبت هایی که شده دیوان عدالت اداری نکاتی را به ما اعلام کرده اند ما مورد بررسی قرار داریم و گزارشی را در اختیار آنها داده ایم و در حال حاضر منتظر جواب آنها هستیم. 

وی در پاسخ به سوال رسانه ها در مورد اینکه محمدحسین غریب در جلسات هیات مدیره استقلال شرکت نمی‌کند نیز تصریح کرد: باید از خود ایشان سوال کنیم و دوستان در هیات مدیره باشگاه باید پاسخگو باشند البته هنوز موضوعی به ما منعکس نشده است و مسئولیت کلی کار با هیات مدیره است. البته قسمتی از کار به محدودیت‌های قانونی که وجود دارد بر می‌گردد و دستگاه‌های نظارتی بحث‌هایی را داشتند و باید دید سلطانی‌فر و غریب در نهایت چه تصمیمی می‌گیرند.

نظر شما