شناسهٔ خبر: 20985168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

4 بخش اورژانس اجتماعی جلوگیری از همسرآزاری در خراسان شمالی ایجاد شد

صاحب‌خبر -

راحله رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این بخش ها را خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی دانست.
وی گفت: همسرآزاری به عنوان نوعی از آسیب های اجتماعی، به چند نوع جنسی، جسمی، مسامحه و غفلت و همسر آزاری در بعد روانی تقسیم می شود.
رنجبر در باره مراکز مداخله در بحران توضیح داد: بعد از اینکه فرد آسیب دیده به جلسات مشاوره بیشتر نیاز داشته و بدون حامی بوده و امنیت جانی نداشته باشد، وارد این مراکز می شود تا زمانی که فرد آمادگی بازگشت به خانواده را داشته باشد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه این استان از استان های کوچک، سنتی و نوپا است و در پیوندهای خانوادگی بیشتراهداف خانواده و جمع نسبت به فرد در اولویت است، بنابراین آمار همسرآزاری در استان کمتر می باشد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هدف این اداره کل پیشگیری از خشونت علیه زنان است.
وی از جمله راهکارهای پیشگیری در این راستا، بر شناسایی زنان در معرض خشونت برای ارائه خدمات حرفه ای، شناسایی مناطق آسیب خیز به منظور انجام مداخله اجتماع محور درجهت پیشگیری از خشونت خانگی و تشکیل تیم های محلی در مناطق ویژه و ارجاع کارشناسان جهت آموزش به افراد ساکن در این مناطق اشاره کرد.
رنجبر از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش خشونت علیه زنان خشونت دیده را آشنایی با مرکز اورژانس اجتماعی و نحوه دسترسی به این مراکز در مواقع مورد نیاز، آموزش های قبل و بعد از ازدواج و آشنایی با قوانین و مقرراتی که می توان از حقوق قانونی آنها حمایت کرد برشمرد.
وی گفت: متاسفانه با انجام تمام اقدامات پیشگیرانه مساله همسرآزاری در سطح جامعه مشاهده می شود که خراسان شمالی نیزاز این امر مستثنی نیست.
اکنون27 هزارو 737 مددجو زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان 863 هزار نفری خراسان شمالی هستند.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما