شناسهٔ خبر: 20984226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دعوت از نوجوانان علاقمند به مداحی

پخش مسابقه «نو نوایان» از شبکه دو سیما

برنامه «نو نوایان» با هدف آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آموزه های کربلا و آموزش اصولی شیوه ها و راه کارهای عملی و اجرایی مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع)، درگروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در حال تولید است. امروزه شبکه‌های اجتماعی و به‌طور کلی فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نفوذ پیدا کرده و یکی از تاثیرات آن در بعد اجتماعی زندگی افراد جامعه است. ما در شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار مطالب در زمینه‌های مختلف هستیم که کاربران را به سمت و سویی می‌کشاند که گاهی به یک تحول اجتماعی گسترده منجر می‌شود. بدون شک دسترسی به اطلاعات و اخبار پیرامون فی نفسه چیز بدی نیست، بلکه مفید هم هست؛ اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده، تاثیر منفی برخی اخبار بخصوص خبرهای ناگوار و دلخراش است که امروز افکار عمومی و جامعه را هدف قرار داده. «ماشا و خرس» محصول کشور روسیه، سریالی ویژه خردسالان و کودکان است که از سال 2009 تولید می‌شود، به 25 زبان دنیا ترجمه شده و حداقل در تلویزیون‌های صد کشور دنیا به نمایش درآمده است. برنامه «تهران 20» قدمت دیرینه در شبکه پنج دارد، چراکه از همان روزهای ابتدایی تاسیس این شبکه، این برنامه هم متولد شد. تهران 20 گرچه در طول این سال‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده، اما همیشه در جذب مخاطب موفق عمل کرده و مردم از طریق این برنامه پیگیر مطالباتشان هستند. کارشناسان رواج استفاده بیش از حد از فضای مجازی را باعث نگرانی می‌دانند، بر ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و روابط میان فردی و اجتماعی تکیه می‌کنند و موافق محدودسازی یا کاهش استفاده از آن هستند. ناصر خویشتن دار گوینده پیشکسوت عرصه خبر و همچنین دوبلور فیلم و سریال های تلویزیونی عصر امروز جمعه سوم شهریورماه دار فانی را وداع گفت. داور بخش موسیقی بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما معتقد است که اگر جشنواره برگزار نشود روحیه رقابت و تعامل هنرمندان استانی و ایضا داد و ستد هنری و فرهنگی بین آنان ایجاد نمی‌شود و با داشته‌های ارزشمند ملی یکدیگر آشنا نمی‌شوند. مرکز سیمای استان ها با همکاری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی ایران تولید ٤٠ مستند فاخر تلویزیونی از زندگی مشاهیر پزشکی معاصر استان ها را تولید می کند. استاندار کردستان از ثبت مریوان با شناسنامه شهرجهانی تولید گیوه و

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه دو سیما، این برنامه علاوه بر دارا بودن بخش های مختلفی چون تقدیم نامه، مسابقه پیامکی نشانی، کاروان، حدیث روز، بخش نمایشی داستان کربلا، حضور در حسینیه ها، گفتگو با پیرغلامان و ... از نوجوانان علاقمند به مداحی در سراسر کشور جهت شرکت در مسابقه «نو نوایان» (مداحان نوجوان) دعوت کرده است.

بر این اساس نوجوانان 10 الی 16 سال لازم است تا پانزدهم شهریور ماه یک دقیقه از فیلم مداحی خود را به همراه مشخصات شخصی شامل (نام، نام خانوادگی، شماره تماس، سن، شهر محل سکونت) به آدرس مجازی برنامه با عنوان @nonavayan_tv ارسال نمایند.

فیلم های ارسالی توسط داوران و کارشناسان این برنامه بررسی شده و از این میان طی مراحل مختلف؛ 10 نفر از نوجوانان مداح به مرحله نهایی راه می یابند.

برنامه نو نوایان به تهیه کنندگی سید اسماعیل موسوی و امیر کیانی همزمان با ماه محرم روانه آنتن خواهد شد.

نظر شما