شناسهٔ خبر: 20983793 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

توانمندسازی با قوت بیشتری صورت می‌گیرد

نمایندگی زنجان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۲۴۹ هزار خانواده از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار سالمند، بیش از یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار، ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند. همچنین ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان نیز مستمری ماهیانه دریافت نمی‌کنند ولی از حمایت‌های چندخدمتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰۰ مددکار خانواده و ۴۰۰ نفر مشاور در کمیته امداد به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: پارسال با پرداخت ۲۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه، صف مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به صفر رسید و صف دریافت جهیزیه نیز با پرداخت ۱۲۰ هزار کمک هزینه ازدواج صفر شد. خدمت دیگری که کمیته امداد به مددجویان خود ارائه می‌دهد، پرداخت اقساط معوقه مسکن، اجاره و ودیعه مسکن را شامل می‌شود.

رهبر با بیان اینکه مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، تصریح کرد: برای بیماران خاص و صعب‌العلاج سرانه پیش‌بینی کرده‌ایم و بیمه حوادث مددجویان نیز در سال ۹۵ منعقد شد، در حال حاضر همه مددجویان تحت پوشش این بیمه هستند.

معاون کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج در ردیف بودجه کمیته امداد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته برای مناطق محروم ردیف اعتبار تعریف نشده بود ولی امسال ۱۴۴ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است. علاوه بر این، از سال گذشته تلاش کردیم که پالایش‌ها با قوت بیشتری شکل بگیرد.

وی با تاکید بر تدوین نظام مددکاری با نگاه دینی و اسلامی، یادآور شد: برون‌سپاری برخی وظایف به مراکز مشاوره و کلینیک‌های تخصصی، کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده را ارتقا می‌بخشد. این در حالی است که امسال سرانه دانشجویان از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان و سرانه دانش آموزان از ۳۳ هزار تومان به ۱۰۲ هزار تومان افزایش یافت.

رهبر افزود: پارسال ۵۰ هزار بسته نوشت افزاری قبل از آغاز سال تحصیلی در مناطق محروم و مرزی توزیع شد و مقرر است که این تعداد امسال به ۱۰۰ هزار بسته برسد. علاوه بر این پارسال همه دانش‌آموزان تحت پوشش سرانه نقدی دریافت کردند.

انتهای پیام

نظر شما