شناسهٔ خبر: 20983386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آیا خانم وزیر علوم فرانسه چوپان بوده است؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ نسل جدید ابزارهای ارتباطی با فراگیر شدن میان اکثر مردم جامعه توانسته تا اندازه‌ قابل توجهی جایگزین منابع اطلاع‌رسانی رسمی شود. شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، توییتر و اینستاگرام به همان سرعتی که می‌تواند اخبار صحیح را به دست مخاطب برساند، «اخبار دروغ» یا «اخبار جعلی یا فیک» (fake news ) را نیز به سرعت هر چه تمام‌تر دست به دست می‌کند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تکذیب اخبار جعلی دیگر به همان سرعت منتشر نمی‌گردد و بسیاری از مخاطبان بدون اطلاع از تکذیب این اخبار، دچار تحلیل غلط می‌شوند. مشرق به همین منظور در تلاش است تا برای شفاف‌سازی عرصه خبر، بتواند در حد توان مصادیق فیک نیوز یا اخبار جعلی را به مخاطبان معرفی کند.
*************************
خبر جعلی:
دختری که در مراکش چوپانی می کند و همان دختر (نجات فالو بلقاسم ) بعد از ۲۰ سال، به عنوان وزیر علوم فرانسه انخاب شد!!!!

تکذیب خبر:
تصویر دختر بچه‌ای که چوپان معرفی شده، مربوط به خانم نجات فالو بلقاسم نیست؛ این دختر یکی از کودکانی است که سوژه عکاسی برای کودکان کار بوده و در سال ۲۰۱۲ عکس وی در سایت ei-ie.org منتشر شده است. خانم نجات فالو بلقاسم از سن ۴ سالگی همراه خانواده‌اش از مراکش به فرانسه مهاجرت کرده است حال اینکه این دختر بیش از چهار سال است.
منبع: http://bedandid.com/2016/07/03/21611/
*************************
خبر جعلی:
خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری اعلام کرد: ایران از طریق آب‌های کویت برای حوثی‌های یمن سلاح ارسال می‌کنند. سایتی به نام  نیز در خبری دیگر اعلام کرد سپاه پاسدارن این اقدام را انجام داده است.

تکذیب خبر:
وزارت خارجه کویت ادعای خبرگزاری انگلیسی رویترز مبنی بر ارسال سلاح برای حوثی‌ها در یمن از طریق آب‌های این کشور توسط ایران را تکذیب کرد.

منبع: http://www.tahlileiran.ir/a/131403.html

نظر شما