شناسهٔ خبر: 20982074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سبک زندگی امام جواد(ع) الگوی مناسبی برای نسل جوان است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه گفت: سبک زندگی امام جواد(ع) می تواند الگوی بسیار خوبی برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان در مراسم بزرگداشت روزجهانی مسجد در سالن رودکی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در سن 25 سالگی به شهادت رسید، اظهار کرد: مجموعه ای از مظلومیت اهل بیت(ع) در امام جواد(ع) است.

 

وی افزود: آن حضرت، شهادت در سن جوانی را از مادرش حضرت زهرا(س)، نداشتن امنیت در خانه را از امام حسن مجتبی(ع)، ماندن جنازه اش به مدت سه روز در زیر آفتاب و تشنگی را از اباعبدالله الحسین(ع) به ارث برده بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان با یادآوری اینکه امام نهم شیعیان در سن 8 تا 10 سالگی به امامت رسید، عنوان کرد: آن حضرت الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خصوصیات امام جواد(ع) این بود که اجازه نداد مشکلات خانوادگی تاثیری در روند کارهایشان داشته باشد، تصریح کرد: آن حضرت در سخت ترین شرایط به بهترین شکل ممکن جامعه اسلامی را مدیریت کرد و از این رو می توان گفت که کار در شرایط سخت هنر است.

 

لبخندان با اشاره به اینکه در عاشورا، حضرت علی اصغر(ع) همان کاری را انجام می دهد که حبیب بن مظاهر انجام داد، تصریح کرد: جوان امروز باید به این خودباوری برسد و نمونه این خودباوری شهید حججی است که در همین فضای کنونی رشد کرد اما با حرکتش در برابر دشمن آن هم در اسارت دنیا را به لرزه درآورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: از شش سال پیش تا کنون هرساله 450 نفر از جوانان کانون های هرمزگان در قالب اردوی آموزشی فرهنگی سفیران ولایت به قم اعزام و در محضر اساتید برجسته با مفاهیم بلند صحیفه سجادیه آشنا می شوند که این کار تربیتی بسیار موثری است که باید استمرار یابد.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری(حفظه الله) در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج اشاره کرد و بیان داشت: حضور بسیج و سپاه در کنار دبیرخانه کانون های مساجد و با مدیرت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن هم در سالروز شهادت امام جواد(ع) در راستای بزرگداشت روز جهانی مسجد را به فال نیک می گیریم.

 

گفتنی است؛ در این آیین که با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، مسئول بسیج مساجد سپاه امام سجاد(ع)، جمعی از اساتید و طلاب حوزه برگزار شد از ائمه جماعات، هیات امنا، مدیران کانون ها و رابطین واحد خواهران مساجد نمونه شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.

 

 

نظر شما