شناسهٔ خبر: 20980727 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می دهد

حرکت آرام اما رو به رشد آبرسانی به روستاهای تهران + نمودار

R32317/P1012122/S7,80/CT1

در سالهای اخیر شاهد روندی آرام اما رو به رشد در آبرسانی به روستاهای استان تهران بوده ایم به طوری که در طی سالهای ۹۲ تا ۹۵ به ترتیب به ۸، ۱۳، ۱۵ و ۴۷ روستای استان تهران آبرسانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، استان تهران دارای یکهزار و 64 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 742 روستا بالای 20 خانوار و بقیه زیر 20 خانوار جمعیت دارند. نیمی از روستاهای استان به آبرسانی های محلی با استفاده از پتانسیل های بومی خود از جمله چشمه ها و چاهها وابسته اند و نیمی دیگر از طریق شبکه های آبرسانی با استفاده از پروژه های متعدد آبرسانی می شوند و یا برای آبرسانی به آنها اجرای پروژه هایی در دستور کار قرار دارد.

بخشی از روستاهایی که چه از طریق ظرفیت های بومی و محلی و چه توسط شبکه های آبرسانی از نعمت دسترسی به آب سالم و قابل شرب بهره مند هستند در سالهای اخیر به دلیل محدود شدن ظرفیت های منابع آبی، در تأمین مطلوب آب دچار اختلالاتی شده اند که اجرای طرح های آبرسانی برای تأمین آب شرب این روستاها در دستور کار قرار دارد.

در سالهای اخیر شاهد روندی آرام اما رو به رشد در آبرسانی به روستاهای استان تهران بوده ایم. در نمودار زیر این روند در فاصله سالهای 92 تا 95 نشان داده شده است.

* افتتاح 40 پروژه جدید آبرسانی روستایی تا یک هفته آینده

در سال 96 نیز در ادامه روند آبرسانی به روستاهای استان تهران تکمیل پروژه های متعددی با پیشرفت های متفاوت در روند اجرایی در دستور کار قرار گرفت. «رضا پوررجب» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در این خصوص گفت: این شرکت 400 روستای استان تهران را که 154 هزار و 191 خانوار و 592 هزار و 507 نفر جمعیت را در خود جای داده تحت پوشش دارد و خدمات آبرسانی به آنها ارائه می شود.

مدیر عامل آبفار استان تهران ادامه داد: از تعداد 148 هزار و 173 فقره انشعاب روستایی تعداد 122 هزار و 256 فقره از آن خانگی و تعداد 25 هزار و 917 فقر نیز غیرخانگی است.

پورجب تصریح کرد:‌ در هفته دولت امسال با تلاش همکاران خود توانسته ایم 40 پروژه تأمین آب با حجم عملیات شامل حفر و تجهیز 10 حلقه چاه، احداث 6 باب مخزن به حجم دو هزار و 350 متر مکعب، اجرای 12 کیلومتر خط انتقال و 11.5 کیلومتر شبکه توزیع، احداث چهار باب ساختمان تأسیسات، دو هزار و 350 متر مربع محوطه سازی و دیوار کشی و اجرای چهار پروژه تأمین برق با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان اجرا نماییم.

مدیرعامل آبفار استان تهران، افزود: پروژه های مذکور در سطح روستاها و مجتمع های آبرسانی در شهرستانهای دماوند، فیروزکوه، پردیس، شمیرانات، ری، پاکدشت، پیشوا، تهران، رباط کریم، شهریار، قدس و ملارد انجام شده است که با توجه به کاهش منابع تأمین آب در سطح روستاها امیدواریم بهره برداری از این پروژه ها تا حد زیادی مشکلات را رفع و رضایت مشترکان را در بر داشته باشد.

پوررجب در پایان تاکید کرد: براساس سیاست های شرکت آبفار استان تهران تلاش می کنیم علاوه بر کمیت، کیفیت اجرای پروژه ها را نیز افزایش دهیم بنابراین مطالعات دقیق کارشناسی قبل از اجرا توسط مشاوران ذیصلاح انجام می گیرد تا از حداقل منابع بتوانیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما