شناسهٔ خبر: 20979051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مطهری در جمع خبرنگاران:

بیطرف اگر تلاش می کرد می توانست به راحتی رای بیاورد

خبرگزاری شبستان: نایب رییس اول مجلس با بیان اینکه عدم رای مجلس به بیطرف جنبه سیاسی نداشت، گفت: آقای بیطرف اگر بیشتر تلاش می کرد می توانست نظر مجلس را جلب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی مطهری، نایب رییس دوم مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه 31 مرداد در مورد رای مجدد مجلس به رحمانی فضلی با توجه به مطالبی که در مورد استیضاح وی مطرح بود درجمع خبرنگاران گفت: بالاخره عوامل مختلفی وجود دارد و در مجموع عملکرد وی قابل قبول کرده است یک عده هم فکر می کنند که اگر وی را بردارند و یک فرد ضعیفی را در این وزارتخانه قرار دهند و لذا به همین دلیل قانع شده اند.

 

وی اظهار داشت: در هر صورت لابی های زیادی اتفاق افتاد ممکن است تعدادی از نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مشکلاتی داشته باشد و به آنها قول داده شود که ما این مشکل را حل می کنیم و همین موضوع ممکن است نظرهای موافق را تبدیل به موافق کند.

 

وی در مورد اینکه آیا انتخاب مجدد رحمانی فضلی همانند دولت یازدهم معامله بوده است، خاطرنشان کرد: معامله ای نبوده است اما در هر صورت در بسیاری از جاها رحمانی فضلی خوب عمل کرده البته در برخی موارد ایرادات و اشکالاتی به وی وارد است اما در مجموع عملکرد وی خوب بود و رای خوبی نیز از مجلس گرفت.

 

وی همچنین در ادامه در مورد عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف گفت: آقای بیطرف فعال نبود و تقریباً بی اعتنا بود و بی اعتنا به رای نمایندگان و اینکه برخی شبهه ها را برطرف کند و تلاش نکرد والا وی می توانست به راحتی نظر مجلس را جلب کند.

 

وی ادامه داد: آقای بیطرف باید به برخی انتقاداتی که در مورد وی بود پاسخ می داد اما به هر حال نظر نمایندگان این بود و این موضوع اصلاً جنبه سیاسی نداشت که گوییم وی اصلاح طلب و یا وزیر دولت خاتمی بوده است و به همین دلیل رای نیاورده است.

 

نایب رئیس دوم مجلس در مورد حاشیه هایی که برخی از فرزندان اعضای فراکسیون امید برای پدرانشان ایجاد کرده اند، گفت: وارد این بحثها نشویم.

 

وی در مورد انتقادات اصلاح طلبان به این مسایل نیز خاطرنشان کرد: اگر پسر عارف نبود این سروصدا نمی شد و این نشانه صفای باطن ایشان است که اینطور صحبت می کنند.

 

مطهری همچنین در مورد رای باطله به وزرا گفت: همیشه رای باطله است در هر حال خط خوردگی هم پیش می آید.

 

وی در مورد سرانجام پخش برنامه های تلویزیونی فوتبال گفت: کمیته مشترک وزارت ورزش و مجلس و صداوسیما کارشان را در این زمینه ادامه می دهند تا میزان درآمد صداوسیما و فدراسیون به دست بیاورند و در جلسه ای که در اواخر شهریور در مجلس برگزار می شود این موضوع حل و فصل می شود که چه درصدی از صداوسیما به فدراسیون فوتبال برمی گردد.

 

نظر شما