شناسهٔ خبر: 20978206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"داشتن ستاره مربیگری آیبا به معنای خوب بودن نیست"

هاشمی: برخی در بوکس از آب گل آلود ماهی می‌گیرند

71576

ملی‌پوش اسبق تیم ملی بوکس ایران گفت: برخی افراد می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، در حالی که ستاره‌های مربیگری آیبا نشان از کیفیت خوب مربی نیست.

صاحب‌خبر -

مهدی هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از برخی افراد در بوکس مدعی شد: برخی افراد می‌خواهند از بی اطلاعی آقای داوری در بوکس سوءاستفاده کرده و به منافع خود برسند. اگر واقع بین باشیم آقای داوری فعلا از برخی مسائل در گذشته و حال فدراسیون بوکس بی اطلاع است و برخی افراد می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند تا با شرایط موجود خود را مطرح کنند.

او  افزود: خود آقای افشین داوری گفته‌اند که درهای فدراسیون بوکس به روی منتقدان باز است و از آن‌ها استقبال می‌کنند اما من می‌خواهم به آقای داوری بگویم که منتقدان بوکس در این مدت طولانی به قدری از اطرافیان ناطق نوری ضربه خورده‌اند که به فدراسیون نزدیک هم نمی‌شوند. آقای داوری باید این منتقدان را دعوت کند تا با شنیدن گلایه‌های آن‌ها مشکلات را برطرف سازد.

ملی‌پوش اسبق تیم ملی بوکس در دهه ۸۰ با انتقاد از برخی صحبت‌های اخیر مبنی بر کنار گذاشتن مربی کوبایی تیم ملی بوکس، اظهار کرد: من نمی‌گویم که خیمنز کوبایی کار خود را خوب انجام داده یا نه، فقط اگر این منتقدان خواستار برکناری او هستند باید دلیل قانع کننده بیاورند. یکسری افراد که فقط به دنبال مطرح کردن خود هستند و می‌خواهند به فدراسیون برسند می‌گویند که خیمنز تیم جامع و کاملی را تشکیل نداده اما نمی‌گویند که به او فرصت چنین کاری را نداده‌اند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: من هیچگاه نمی‌گویم که چه کسی بماند یا چه کسی اخراج شود اما باید همه چیز با صلاحدید کارشناسان واقعی در بوکس انجام شود. در صحبت‌هایی که با خیمنز داشتم او ۱۲ مسابقه برون مرزی می‌خواست و قول مدال در المپیک را ‌داد اما آیا به یک مسابقه برون مرزی اعزام شد؟ قبلا همه از خوب کار کردن مربی کوبایی صحبت می‌کردند اما با بی‌کس و کار دیدن فدراسیون بوکس قصد سوءاستفاده دارند.

این مربی بوکس پایه ادامه داد: اگر قرار است یک مربی را برای تیم ملی انتخاب کنیم آن مربی باید کارنامه درخشانی را در رده‌های پایه بوکس دارا باشد. اگر کسی چنین شرایطی را دارد باید پا پیش بگذارد. صرفا داشتن ستاره‌های مربیگری آیبا (فدراسیون جهانی بوکس) به معنای قوی بودن و کیفیت بالای یک مربی نیست.

هاشمی با بیان این که "سرپرست جدید فدراسیون باید با کارشناسان واقعی هم‌فکری کند،" توضیح داد: برکنار کردن یک مربی نیاز به کارشناسی دارد و در اتاق فکر باید همه جوانب را بررسی کرد. به عنوان یک عضو ناچیز در فدراسیون بوکس از آقای داوری می‌خواهم که با کارشناسان واقعی مشورت کنند تا برخی سودجویان به فکر منافع شخصی نباشند. قصد دارم راهکاری را به آقای داوری پیشنهاد کنم تا در جایگاه یک دلسوز کمکی به رشته ورزشی محبوبم کنم و امیدوارم از این مساله حمایت کنند.

او ادامه داد: اگر خیمنز را کنار بگذاریم چه کسی می‌خواهد هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد؟ همان مربی که در المپیک باعث سرافکندگی بوکس شد؟ از همه پیشکسوتان، قهرمانان و دلسوزان بوکس خواهش می‌کنم که چه در داخل و چه در خارج از ایران آقای داوری را تنها نگذارند. اگر این فدراسیون بدون حمایت بماند باید در فدراسیون بوکس و حتی بوکس ایران را تخته کرد. خواهش می‌کنم دوست داران بوکس با همکاری و همدردی تلاش کنند تا بوکس را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما