شناسهٔ خبر: 20975668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجتمع «دهکده المپیک» ترکمنستان در گینس ثبت شد+تصاویر

مجتمع دهکده جدید المپیک ترکمنستان که برای بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی -2017 احداث شده‌ در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، مجتمع دهکده جدید المپیک ترکمنستان که برای بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی -2017 احداث شده‌ در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

استخر ویژه بازی‌های آبی سربسته به عنوان بزرگترین مجموعه بازی‌های آبی جهان که در احداث آن مصالح اکولوژیک استفاده شده‌، یکی از موارد ثبت شده در گینس می‌باشد.

علاوه بر این سر اسب «آخال تکه» که در سر در ورزشگاه 40 هزار نفری این مجموعه نصب شده است نیز به عنوان بزرگترین مجسمه معماری سر اسب در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

با توجه به اندازه گیری‌های انجام شده توسط نمایندگان سازمان گینس ارتفاع مجسمه سر اسب 40.05 متر، طول 37.69 متر و عرض آن 40.24 متر است.

پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 با حضور 6 هزار ورزشکار به مدت 2 هفته در 21 رشته ورزشی در ترکمنستان برگزار می‌شود و قرار است مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در تاریخ 17 سپتامبر سال 2017 میلادی انجام شود.

شطرنج، فوتسال، تنیس، بوکس، سامبو، کوراش، جیو جیتسو، بولینگ، دوچرخه سواری، شنا، بسکتبال، وزنه‌برداری، دو میدانی، تکواندو، کیک‌بوکسینگ، کشتی و سوارکاری از مهمترین رشته‌های پنجمین دور بازی‌های آسیای در داخل سالن و هنرهای رزمی 2017 عشق‌آباد می‌باشد.

ترکمنستان برای میزبانی پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 تدارکات گسترده‌ای را اتخاذ کرده‏‌ که  مهمترین آن ساخت شهرک المپیک در عشق‌‏آباد به مساحت 157 هکتار و به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار و فرودگاه جدید بین‌المللی عشق‌آباد به ارزش بالغ بر 2.2 میلیارد دلار و صدها طرح‌ مختلف زیربنایی، عمرانی، شهرسازی، خدمات  شهری، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به ارزش میلیاردها دلار اجرا شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما