شناسهٔ خبر: 20974096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فردا؛ آغاز ثبت نام زائرین عتبات عالیات در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیر روابط عمومی حج و زیارت گیلان از آغاز ثبت نام زائرین عتبات عالیات از فردا (۱ شهریور) در سایت سماح خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد گرانمایه، مدیر روابط عمومی حج و زیارت گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام زائرین عتبات عالیات در گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ثبت نام زائرین عتبات عالیات از ساعت ۱۰ صبح فردا، چهارشنبه (۱شهریور) همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: متقاضیان زیارت اربعین می‌بایست با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir اقدام کنند زیرا این سامانه تنها مرجع رسمی ثبت نام و صدور رواديد اربعين است.

 

گرانمایه خواستار ثبت نام زائرین به صورت گروهی جهت سهولت دریافت روادید شد و تصریح کرد: بیمه زائرین اربعین اجباری بوده و هزینه آن همزمان با ثبت نام از زائرین دریافت خواهد شد، این بیمه صرفاً شامل مسیرهای راهپیمایی و شهرهای زیارتی است و سایر شهرهای عراق را شامل نمی‌شود.

 

وی اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای در ایام اربعین شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده و 18 هزار و 800 جهت بیمه را پرداخت کرده‌اند.

 

گرانمایه با اشاره به راه اندازی دفتر کنسولگری موقت عراق در رشت و ذکر این مطلب که صدور روادید زائرین در گیلان انجام خواهد شد اذعان کرد: سال گذشته برای نخستین بار دفتر كنسولی موقت در رشت به منظور تسهيل در امر صدور رواديد ایجاد شد که علاوه بر گیلان صدور روادید برای استان‌های زنجان و قزوین را انجام داد.

 

وی تصریح کرد: متقاضیان ثبت نام جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ثابت 28‏-33664427 - 33332058 تا پایان ساعت اداری و همچنین شماره‌های همراه 09113324787 و 09115065088 در طول شبانه روز تماس حاصل کنند.

 

نظر شما