شناسهٔ خبر: 20973811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

جنجال دفاع از حمید صفت در فضای مجازی

صاحب‌خبر -
از ابتدای هفته خبری جامعه هنری و جوانانی که به موسیقی علاقه داشتند را در بهت فرو برد؛ حمید صفت خواننده جوان رپ به اتهام قتل ناپدری اش دستگیر شد.
 
به گزارش افکار، این خواننده جوان در اعترافاتش گفت که برای جمع کردن وسایلش به خانه رفته بود که مشاهده کرد مادرش توسط هوشنگ(همسرش) مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و با دیدن این صحنه کنترل خودش را از دست داد و گلدانی را که روی اپن آشپزخانه قرار داشته را به صورت وی پرتاب کرده است.
 
پس از وقوع این اتفاق تلخ، بسیاری از هنرمندان و چهره های سرشناس با انتشار تصویری از حمید صفت به صورت احساسی به این اتفاق واکنش نشان دادند. در این میان برخی دیگر اقدام صفت را که منجر به قتل ناپدری اش شده را توجیه کردند و یک طرفه حق را به این خواننده موسیقی دادند و به نوعی هیچ حقی برای خانواده مقتول قائل نشدند.
 
در میان این چهره های سرشناس برخی دیگر از هنرمندان، خارج از فضای احساسی، با حادثه مرگبار منطقی برخورد کردند. اشکان خطیبی بازیگر کشورمان در این باره در اینستاگرامش نوشت: دوستان عزیز اتفاق بدى افتاده، قابل دفاع هم نیست. تنها کارى که از دستمون برمیاد اینه که براش دعا کنیم و از خدا بخواهیم که خودش هواى این پسر رو داشته باشه.
 
من چندبار براى نجات محکومینى که به عمد یا غیرعمدقتل کردند، اقدام کردم و می دونم که در این جور مواقع خانواده ى مقتول بسیار حساس مى شوند و مردم با دادن نظرات احساسى و سریع فقط شرایط رو پیچیده تر مى کنن. بنابراین تقاضام اینه که صبر پیشه کنید و دعا کنید.
 
مهدی یراحی از خوانندگان جوان کشورمان هم درباره وی نوشت: حمید ناخواسته وسط مهلکه اى افتاده که قضاوت و رفتارهاى عجولانه جامعه مى تواند بزرگترین ظلم را در حق او و مرحوم ناپدرى اش بکند. به قول بزرگى اگر می خواهید حقیقتی را خراب کنید، خوب به آن حمله نکنید، بد از آن دفاع کنید.
 
چه خوب مى شد فارغ از هر گونه حکم دادن و معرکه گرفتن، این یک مورد که به آینده، حق و حقیقت یک انسان و خانواده اى مربوط مى شود را تبدیل به سوژه و ابزارى براى لایک و فالوئرگرفتن نکنیم! همه چیز را اول به خدا، سپس به کاردانانش بسپاریم.
 
روى سخن بیشتر با برخى اشخاص معروف است که انگار از جانب پروردگار رسالت دارند در باب هر موضوع و مسئله اى اظهار نظر کنند! براى یک بار شوآف کردن را کنار بگذاریم و به زور هم شده ساکت بمانیم.
 
حمید صفت و خانواده مقتول در شرایط کنونى بسیار آسیب پذیرند. خواسته یا نا خواسته اوضاع را از اینى که هست خراب تر نکنیم و با اعلام نظرهاى خاله خرسه اى این کلافِ سر در گم را بیش از این در هم نپیچیم.
 
پوریا تابان مجری تلویزیون نیز در اینستاگرامش نوشت: با طرفداری بی خود، کاری نکنید که خانواده مقتول از اینکه هست سختگیر تر شود تا درهای بخشش به روی این جوان یکی یکی بسته شود.
 
حواستان را جمع کنید، با هیولا ساختن از مقتول، نتیجه کار دقیقا برعکس آن چیزی می شود که ما منتظرش هستیم. کشور ما فقط با گذشت اولیای دم از مرگ نجات پیدا میکند. حواستان به آن چه می گویید و می نویسید باشد. گاهی فقط صدمات روحی وارد شده بر خانواده مقتول، موجب عدم رضایت و بخشش می شود.
 
نکته ای که این هنرمندان به آن اشاره کردند درست همان موضوعی است که چندسال پیش خانوادهای که سلبیریتی های آن زمان برای خون بهای فرزندشان پول جمع کردند اما خانواده مقتول اعتراف کرد: «یکی از دلایلی هم که اصرار بر اعدام قاتل فرزندم را دارم این است که رسانهها و هنرمندان جوری برخورد میکنند که گویا پسر من گناهکار است و قاتل او بی گناه!»

نظر شما