شناسهٔ خبر: 20973810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش تند کره‌شمالی به مانور آمریکا

صاحب‌خبر -
ارتش کره شمالی امروز (سه‌شنبه) با تهدیدهای تند متعارف خود به استقبال آغاز مانورهای نظامی سالانه آمریکا – کره‌ جنوبی رفت و متعهد انجام اقدام تلافی‌جویانه بی‌رحمانه علیه مانورهایی شد که معتقد است تمرینی برای حمله به پیونگ یانگ است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی به صورت متعارف در واکنش به مانورهای آمریکا – کره‌ جنوبی لفاظی‌های جنگ طلبانه‌ای را مطرح می‌کند و یا آزمایشات تسلیحاتی انجام می‌دهد.
 
تهدیدات امروز کره شمالی در حالی مطرح شد که ژنرال‌های ارشد آمریکایی از جمله آدمیرال هری هریس، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام به کره‌ جنوبی سفر کردند. روابط میان دو کره همواره شکننده بوده اما به دنبال هفته‌ها تهدیدهای متقابل میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و پیونگ یانگ در پی دو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی تنش‌ها و نگرانی‌ها در شبه جزیره کره بیش از حد معمول شده است.
 
ژنرال‌های آمریکایی قرار است اواخر امروز از سایت سیستم دفاع موشکی جنجالی آمریکا در کره‌ جنوبی دیدن کنند.
 
در این بیانیه ارتش کره شمالی آمده است: ما به خاطر مانورهای "نگهبان آزادی اولچی" که از روز دوشنبه به مدت ۱۱ روز آغاز شده اقدام تلافی‌جویانه بی‌رحمانه و مجازات سختی را در رابطه با آمریکا انجام خواهیم داد.
 
علی رغم این تهدید وقوع یک حمله مستقیم بی‌پروا بعید به نظر می‌رسد چراکه آمریکا به شدت به لحاظ دفاعی از پیونگ یانگ قوی‌تر است و کره شمالی تداوم دیکتاتوری‌اش را برتر از هر چیز دیگری می‌داند.
 
کره شمالی در این بیانیه آمریکا را به استقرار تسلیحات مرگبار برای مانوری متهم کرد که به گفته پیونگ یانگ شامل عملیات آموزشی گردن زنی با هدف برکناری کیم جونگ اون، رهبر این کشور منزوی است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: هیچکس نمی‌تواند تضمین کند که ازدحام این نیروها در کره‌ جنوبی منجر به یک جنگ واقعی نمی‌شود آن هم در زمانی که تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره به بالاترین حد خود رسیده است. به علاوه رهبران عالی رتبه نیروهای مهاجم امپریالیست آمریکا وارد کره‌ جنوبی شدند تا یک مانور جنگی برگزار کنند. چنین ازدحامی باعث وخیم تر شدن اوضاع می‌شود.

نظر شما