شناسهٔ خبر: 20973238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حضور ۱۰ هزار تروریست القاعده در ادلب سوریه

خبرگزاری فارس

منابع آمریکایی می‌گویند، ۱۰ هزار تروریست القاعده در استان ادلب سوریه حضور دارند و ایران، روسیه و ترکیه نیز در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی پیرامون این استان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، استان ادلب که تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد، به معضلی در بحران سوریه بدل شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که واشنگتن معتقد است که 10 هزار سردسته و نیروی تروریستی عضو گروه القاعده در ادلب حضور دارند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی است که واشنگتن تغییر نام جبهه النصره به جبهه فتح الشام را نپذیرفته است؛ زیرا این که مسئله از جانب شاخه سوری القاعده صرفا مانور است.

أبو محمد الجولانی سرکرده النصره نیز به سراغ سایر گروههای تروریستی حاضر در این استان رفته است تا حمایت آنان را برای طرح موسوم به «اداره مدنی» ادلب جلب کند، ولی موفق نشده است.

ناگفته نماند که النصره با استفاده از موشکهای تاو آمریکا که در اختیار تروریستها قرار داشت موفق شد این استان را به اشغال خود درآورد.

النصره چندین بار با ائتلاف «جیش الفتح»، مسئله تشکیل «امارت» در ادلب را به سبک «خلافت» داعش در رقه بررسی کرده ولی به نتیجه نرسیده است.

روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به توافق واشنگتن، مسکو و «امان» برای آتش‌بس در جنوب سوریه و توافق آتش بس دیگری در ریف حمص و غوطه دمشق گزارش داد که مذاکرات همچنان برای حصول توافق در ادلب ادامه دارد و مسئولان بلندپایه نظامی روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات روزهای گذشته خود مسائل مربوط به ادلب را بررسی کردند.

افزون بر این مسئله، تهران، مسکو و آنکارا در مذاکرات آتی خود که در آستانه برگزار میشود، به مسئله توافق در ادلب خواهند پرداخت و شاید با تضمین ترکیه، پلیس نظامی روسیه در این استان مستقر شود.

ادلب برای آنکارا از اهمیت خاصی برخوردار است؛ چرا که آمریکا از کردهای سوری حمایت کرد و آنکارا بیم دارد که پس لرزه های امنیتی و انسانی ادلب متوجه جنوب ترکیه شود.

بنا بر این گزارش، ترکیه به روسیه و ایران پیشنهاد داده است که همکاری سه جانبه ای علیه یگانهای مدافع خلق کٌرد داشته باشند که با آمریکا همپیمان شده اند.

 

نظر شما