شناسهٔ خبر: 20972700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

«شهید حججی» برای ایران اسلامی عزت آورد

کرمان- مدیر موسسه غدیرشناسی کشور گفت: «شهید حججی» برای ایران اسلامی عزت آورد و جایگاه واقعی اسلام را ارتقا بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سعید شاه‌آبادی شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه شهادت امام جواد(ع) در روستای ده‌زیار کرمان اظهار داشت: فلسفه خلقت انسان در پیروی از ائمه معصومین(س) و مکتب آنها است.

وی با اشاره به اینکه خلقت ائمه معصومین(س) یک خلقت نوری است و نباید تنها خلقت بشری آنها را دید گفت: در بحث ولایت حضرت علی(ع) اینگونه نیست که امام علی(ع) فقط در روز عید غدیر به جانشینی پیامبر(ص) مبعوث شده و از قبل‌تر خبری نبوده است.

مدیر موسسه غدیرشناسی کشور با بیان اینکه از همان لحظه مبعوث شدن پیامبر(ص) در غار حرا حضرت علی(ع) در کنار پیغمبر اسلام حضور داشته است افزود: امام علی(ع) در کتاب نهج‌البلاغه می‌فرماید: در این لحظه فریاد ناامید شدن شیطان را شنیدم.

وی با اشاره به اینکه غدیر عید ولایت اسلامی است خاطر نشان کرد: اعلام ولایت علی(ع) از چندین سال پیش انجام شده بود و در این روز کامل شد.

آیت‌الله شاه‌آبادی با بیان اینکه امامان معصوم ما همه از نظر توان علمی، الهی بودند و با اشاره به امامت رسیدن امام جواد(ع) در سن کودکی افزود: شاید هیچ عرف و منطقی از نظر ما قبول نمی‌کند که حرف یک نوجوان هشت ساله را بشنویم و اطاعت کنیم اما وقتی خدا می‌خواهد در تمام جلساتی که به عنوان مناظره برای امام نهم شیعیان تشکیل دادند نتوانستند جوان‌ترین امام شیعیان را شکست دهند که نشان از الهی بودن علم ائمه اطهار(س) است.

وی با بیان اینکه اگر دشنان امام جواد(ع) کوچکترین نقطه ضعف علمی را در وجود ایشان می‌دیدند آنقدر بزرگش می‌کردند که اسلام را نابود کنند گفت: اما امام آنقدر از توان علمی و الهی برخوردار بود که دشمنان نتوانستند از طریق علمی ایشان را شکست دهند و بنابر این امام معصوم ما رابه شهادت رساندند.

مدیر موسسه غدیرشناسی کشور با اشاره به اینکه امامت امام جواد(ع) در سن هشت سالگی نشان از قوام مکتب ولایت است تصریح کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که اسلام با ولایت عجین شده است و شهدای ما نیز شهدای مکتب ولایت هستند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد گفت: تنها دلیل پابرجا بودن و عالم‌گیر شدن انقلاب اسلامی ایران وجود مکتب ولایت است.

آیت‌الله شاه‌آبادی با اشاره به شهادت ۱۲ نفر از از جوانان روستا ده‌زیار در راه نظام اسلامی افزود: این شهدا رفتند تا تفکر ولایی در دنیا گسترده شود و آنها به دنبال پیروی از ولایت سر از جان نشناختند.

وی با بیان اینکه هر چه از ما کشتند و شهید کردند روز به روز قوی‌تر و عزتمندتر شدیم و با اشاره به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی افزود: دشمن یک حججی از ما سر برید اما امروز هزاران حججی جدید در ایران اسلامی به وجود آمده که حاضرند در راه ولایت سر بدهند.

مدیر موسسه غدیرشناسی کشور با اشاره به اینکه ذره‌ای ترس در چشمان شهید حججی در هنگام اسارت مشاهده نشد اظهار داشت: حججی برای ایران اسلامی عزت آورد و جایگاه واقعی اسلام را ارتقا بخشید.

وی با بیان اینکه شهید حججی با اطلاع و آگاهی کامل به دیدار حق شتافت گفت: چگونه می‌شود که یک جوان با انواع خواسته‌های جوانی قدم در مسیری می‌گذارد که می‌داند پایانش شهادت است.

آیت‌الله شاه‌آبادی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت شهید حججی در روستای ده‌زیار توسط جوانان انقلابی افزود: جای جای ایران اسلامی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی مراسم برگزار شد که نشان از زنده بودن شهید حججی و سایر شهدای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهادت شهید حججی به دشمن نشان داد که روحیه شهادت‌طلبی جوانان ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده و تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نیست خاطرنشان کرد: اگر دشمن کوچک‌ترین تحرکی علیه مردم ایران انجام بدهد جوانان انقلابی این کشور همه به صحنه می‌آیند و از انقلاب و رهبر خود حمایت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما