شناسهٔ خبر: 20971462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

همایش ائمه جماعت و هیأت امنای مساجد با فرماندهان پایگاهها در ماکو + تصاویر

این برنامه باحضور ائمه جماعت و هیات امناهای مساجد و فرماندهان پایگاه ها در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرزداران ، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعت ، هیات امناهای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت به مناسبت هفته جهانی مسجد به همت سپاه پاسداران شهرستان ماکو با هدف تعامل ، همدلی و هم افزایی بیشتر ائمه جماعت ، هیات امنای مساجد و فرماندهان در پیشبرد برنامه های فرهنگی و تربیتی در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا باقرلو فرمانده سپاه پاسداران ماکو ضمن خیر مقدم به نقش مهم مساجد و اهمیت روابط مساجد و پایگاه ها اشاره کرد و گفت : به گفته امام راحل مسجد سنگر می باشد و جوانان و فرزندان ما و نسلهای اینده باید در این سنگر پرورش یابند .

در ادامه حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به شهید والا مقام محسن حججی گفت : اینان پرورش یافته مکتب حسینی و مساجد هستند که وی با التماس و نذر و نیاد به جنگ علیه تکفیری ها رفت و خود نیز گفته بود خداوندا به من شهادت اسان قسمت نکن .

وی در ادامه گفت : بسیج در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی فعالیت های زیاد و چشمگیری کرده است و این قابل تحسین می باشد.

امام جمعه ماکو افزود : اولین حرکتی که پیامبر هنگام ساخت مسجد انجام داد مسجد را پایگاه امن ، محل قضاوت و محل کمک به نیازمندان قرار داد .

رنجبری تصریح کرد : نقش خواهران در هیات امنای مساجد باید پر رنگ باشد و به کارکرد آموزشی مساجد باید توجه زیادی شود .

وی در پایان گفت : ما در سطح استان هیچ مسجدی اهل تسننی نداریم که روحانی نداشته باشد حتی بعضی از مساجد اهل تسنن ۲ روحانی دارد این قابل تقدیر است و باید از انها تشکر نمود  اما در بعضی از مسجد های ما روحانی نیست و مساجد بسته شده اند لذا ما باید مسجد ها را پر رونق کرده و هر پایگاه و مسجد را تبدیل به یک شورای حل اختلاف کنیم که در خدمت مردم باشد .

در ادامه این برنامه  تعدادی از عزیزان حاضر در جلسه پیشنهادات و راهکار های خود را در ارتباط با تعامل و هم افزایی فرماندهان و هیات امنای مساجد و ائمه جماعت ارائه دادند .

سپس بیانیه ای از طرف سپاه پاسداران شهرستان ماکو توسط مسئول بسیج مساجد و محلات ارائه شد.

در پایان ازفعالین فرهنگی مساجد شهرستان با اهدای هدیه و لوح تقدیر به عمل امد .  

انتهای پیام/

نظر شما