شناسهٔ خبر: 20970981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان کمیته امداد با رویکرد قرآنی و تربیتی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان با رویکر قرآنی و تربیتی و در راستای تقویت روحیه خودباوری در این قشر است.

صاحب‌خبر -

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی ویژه مددجویان اعزام آنان به زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی است.

 

وی از برنامه ریزی برای اعزام 300 مددجو به عتبات عالیات تا پایان امسال خبر داد و گفت: تاکنون 84 مددجو اعزام شدند و در هفته جاری هم 84 نفر اعزام خواهند شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در کنار توجه به وضعیت معیشت مددجویان، خدمات فرهنگی با رویکرد قرآنی و تربیتی ارائه می شود، ادامه داد: خدمات فرهنگی موجب تقویت روحیه خودباوری و بنیه اعتقادی مددجویان می شود.

 

صفری با یادآوری اینکه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی به نشاط معنوی جامعه هدف کمک می کند، افزود: این خدمات با هدف تقویت باورهای دینی و رشد و ارتقاء بعد ایمانی خانواده‌های تحت حمایت ارائه می شود.

 

این مقام مسوول بهره مندی از ظرفیت خیران را یکی دیگر از اهداف اجرای اردوهای زیارتی عنوان کرد و گفت: خیران همراه کمیته امداد زمینه اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی را فراهم می کنند.

 

به گفته صفری خیران می توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و یا دفاتر این نهاد در سطح استان و یا شماره‌گیری # 024*8877* در این طرح معنوی مشارکت کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه 4 هزار و 168 مددجوی زنجانی فاقد مسکن مناسب هستند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده مددجویان فاقد مسکن طی 3 تا 5 سال آینده با بهره گیری از اعتبارات کمیته امداد صاحب خانه می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به نیازهای جامعه هدف این مجموعه اشاره کرد و گفت: از اینرو لازم است دستگاه های اجرایی استان هم باید این مجموعه را یاری کنند.

 

22 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان است که از این تعدا  13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار یتیم و فرزند محسنین و 768 بیمار خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی است.

 

نظر شما