شناسهٔ خبر: 20969463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرادخانی: نابودگرها به بوکس برنگردند

71576

ملی‌پوش بوکس ایران گفت: افراد نابودگر بوکس دوباره به این فدراسیون برنگردند تا بوکس جان دوباره بگیرد.

صاحب‌خبر -

رضا مرادخانی در گفت‌وگو با ایسنا، از شرایط فعلی بوکس ایران انتقاد کرد و در این باره توضیح داد: بوکس ایران دلسوز ندارد و همین مسئله باعث تضعیف شدن این رشته شده است. متاسفانه افرادی وجود دارند که نابودگران بوکس ایران هستند از آن‌ها می‌خواهم دوباره به فدراسیون بوکس برنگردند. متاسفانه همین نابودگران چندین سال مربی تیم ملی بودند و باعث شدند اکثر ملی‌پوشان ما از بوکس ایران دور شوند.

او همچنین با انتقاد از اردوهای تیم ملی بوکس ایران ادامه داد: بعد از آمدن آقای داوری به دلیل شرایط ضعیف و ناامید کننده اردوها تصمیم بر این شد که اردوهای تیم ملی در سالن شهید همت تعطیل شود. تعطیل شدن اردوها برای تیم ملی خوب نیست و قطعا بوکسورها را از وضعیت آمادگی و انگیزه بالا دور می‌کند. اما نبود جای خواب مناسب، غذا و امکانات کافی همه دست به دست هم می‌دهند تا بوکسور از حضور در تمرین‌ها خودداری کند.

ملی‌پوش بوکس در این باره افزود: بوکس باید برنامه‌ریزی داشته باشد. متاسفانه ما هیچ مسابقه برون مرزی یا بازی تدارکاتی نداریم. تمرین و اردوی داخل کشور که همیشه در حال برگزاری است خسته کننده بود و انگیزه‌ها را از بین می‌برد. به نظر من باید ابتدا لیگ بوکس پویایی را برگزار کنیم تا بوکسورهای ما همیشه در شرایط مسابقه باشند و به آمادگی برسند. باید بوکسورها در لیگ آماده شوند و فقط در زمان اردوها با یک تست و انتخابی به تیم ملی وارد شوند.

بوکسور سبک وزن تیم ملی ایران با اشاره به سطح پایین مسابقه‌های جام فجر توضیح داد: فدراسیون به قدری مشکلات دارد که نمی‌شود درباره این مسائل صحبت کرد. از سال 1387 این مسابقه‌ها برگزار نشده است و طبیعتا سطح پایینی دارد. کشورهای خارجی در این جام شرکت نمی‌کنند پس قطعا سطح این مسابقه‌ها پایین خواهد بود. اگر فدراسیون پیشرفت می‌خواهد باید مانند کشور روسیه تیم خود را به مسابقه‌ها و تورنمنت‌های متعدد و با کیفیت اعزام کند.

رضا مرادخانی در پایان با اشاره به مفید بودن آمدن تیم کوبا به ایران اظهار کرد: قطعا آمدن تیم کوبا به ایران می‌توانست نتایج خوبی را در بر داشته و باعث پیشرفت شود حتی اگر این اعزام الان نباشد. اکثر بوکسورهای ما از نظر فنی مشکل دارند و قطعا با الگوبرداری از بوکسورهای کوبایی می‌توانستند پیشرفت چشمگیری داشته و ضعف‌های خود را برطرف کنند. در مورد مربیان ما نیز این مسئله صدق می‌کند و قطعا می‌توانستیم پیشرفت امیدوار کننده‌ای را در بحث مربی‌گری نیز شاهد باشیم که با تصمیمات فدراسیون این فرصت هم از دست رفت.

انتهای پیام

نظر شما